ساری /

بارش شدید باران و کاهش دما در استان مازندران

با نفوذ سامانه سرد و اغاز بارش باران از دیشب در استان مازندران، بیشتر مناطق استان با بارش باران همراه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، اداره کل هواشناسی استان مازندران در اطلاعیه‌ای با اشاره به نفوذ یک سامانه سرد و بارشی نسبت به آب‌گرفتگی معابر و کاهش شدید دما در استان هشدار داد.

در اطلاعیه‌ اداره کل هواشناسی استان مازندران آمده است: با توجه به بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها،تمام شهروندان نسبت به آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها هوشیاری لازم را داشته باشند.

در این اطلاعیه همچنین هشدار داده شد شهروندان و مسافران و گردشگران از توقف در بستر و حریم رودخانه خودداری کنند.

در این اطلاعیه بر آمادگی کامل شهرداری‌های شهرستان و دستگاه‌های خدمات‌رسان این شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از ورود این سامانه بارشی و سیلاب احتمالی تاکید شده است.

در این مدت دریای خزر نیز مواج بوده و از مسافران و گردشگران خواسته شده تا هیچ‌گاه سواحل دریا را برای برنامه‌های بازدیدی خود انتخاب نکنند.

در این اطلاعیه به شهروندان و مسافران توصیه شد تا هنگام رفت و آمد در جاده‌ها به‌ویژه در زمان بارندگی اصول ایمنی را رعایت کنند و در مدت این بارش‌های شدید از اقامت در حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند.

همچنین در این اطلاعیه به رانندگانی که قصد عبور از مناطق سردسیر و کوهستانی را دارند، توصیه شده است ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خودروی خود را نیز با زنجیر چرخ، ضد یخ و سایر لوازم ایمنی مجهز کنند./س

انتهای پیام //

برچسب ها: بارش ، باران ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.