تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: سازمان بهزیستی با معرفی عرصه های مختلف خدمت به معلولان در جذب خیر برای جبران کمبود خدمت به معلولان تلاش کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در همایبش تجلیل از معلولان موفق استان قم که با حضور آیت الله فاضل لنکرانی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، مسئولان بهزیستی و جمع زیادی از معلولان استان قم در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهار دشت: خدمات بهزیستی باید برای جذب خیران باشد و لازم است بهزیستی خدمات گوناگون خود را معرفی کند تا خیران بتوانند در عرصه های مختلف آن سرمایه گذاری کنند.


وی بیان داشت: یک سازمان به تنهایی نمی تواند متولی این قشر از مردم باشد، باید هر کس احساس خدمت و ارتباط با معلولان را داشته باشد و خودش را به جای آن ها بگذارد که در این صورت به جامعه کمک می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) عنوان کرد: افرادی که در بهزیستی خدمت می کنند لحظات بابرکت، انسانی و روحانی را سپری کرده و تلاش می کنند به خوبی به معلولان خدمت کنند و فعالیت آن ها در عرصه های مختلف آشکار است.

وی با بیان این که خدمت به معلولان موجب رضایت و خشنودی خداوند و تحکیم خانواده معلولان می شود، ابراز کرد: هنگامی که معلولان در مکانی گرد هم می آیند موجب می شود تا مردم واقعیت جامعه را ببینند و برای نعمت های خدا شکر کنند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان این که روحی که در بدن افراد معلول است با روح افراد سالم تفاوتی ندارد، تصریح کرد: افرادی که به معلولان خدمت می کنند کار جهاد انجام می دهند و در برابر خداوند امتهان می دهند.

همچنین در این مراسم مسئول انجمن معلولان جسمی حرکتی استان قم با بیان این که قانون حمایت از معلولان به خوبی عمل نمی شود، عنوان کرد: بیش از 9 سال از تصویب این قانون می گذرد اما هنوز بهبودی در وضعت معلولان صورت نگرفته است و مشکلات معلولان ادامه دارد.

تقی یوسفی اظهار کرد: طبق قانون سه درصد اشتغال در ادارات باید از معلولان گزینش شود اما آموزش و پرورش این عمل را انجام نداده است.

وی یادآور شد: هنوز فرهنگ خدمت به معلول وجود ندارد و معلولان کشورمان روز به روز فراموش می شوند در حالی که در کشورهای دیگر به خوبی به معلولان رسیدگی می شود.

 یوسفی ابراز داشت: لازم است رسانه ها زندگی معلولان را به تصویر بکشند و در مراسم تقدیر از نخبگان معلولان نیز درنظر گرفته شود.

استفاده از مراکز مشاوره ژنتیک موجب پیشگیری از برخی معلولیت ها می شود

مسئول امور پشتیبانی سازمان بهزیستی استان قم  نیز در سخنانی ابراز کرد: آگاه سازی مردم در پیشگیری از معلولیت سهم بسیار زیادی دارد و برنامه هایی از سوی مراکز مشاوره ژنتیک در حال انجام است که می تواند به پیشگیری از معلولیت کمک کند.

علی رضا محمدی ابراز کرد: زنان باردار و افرادی که قصد ازدواج دارند می توانند به این مراکز مراجعه کنند و در صورت داشتن مشکل مراحل درمان هر چه سریع تر آغاز شود.

وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی در غربالگری شنوایی و پیشگیری از ناشنوایی و در کم کاری تیروئید مادران و کنترل آن فعالیت های خوبی داشته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.