دولت آمریکا برای کمک به بازسازی و اصلاح نظام آموزشی اردن ، بیش از 500 میلیون دلار به این کشور اعطا می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ دولت های اردن و آمریکا امروز توافقنامه ای برای تقویت و اصلاح نظام آموزشی اردن امضا کردند که براساس ان واشنگتن کمک مالی 532 میلیون دلاری به امان اعطا می کند. براساس این توافقنامه که امروز در امان پایتخت اردن توسط محمد ذنیبات وزیر آموزش و استوارت جونز سفیر آمریکا در اردن و بیت بیگ مدیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا امضا شد ، کمک مالی آمریکا به اردن قرار است از جمله صرف ساخت و احداث 82 مدرسه جدید و بازسازی 100 مدرسه موجود در مناطق مختلف اردن شود.
از سوی دیگر سفیر آمریکا پس از امضای این توافقنامه گفت واشنگتن در هفت سال گذشته برای حمایت از بخش آموزشی اردن 400 میلیون دلار به این کشور اعطا کرده است که برای اصلاح و نوسازی مدارس و حمایت از کارکنان بخش آموزش و برنامه های آموزشی این کشور اختصاص یافته است. وی افزود کمک های مالی کشورش به بخش آموزشی اردن نمایانگر شراکت بلندمدت آمریکا و اردن است .
 اردن برای بهبود وضعیت بودجه سالانه خود به کمک های مالی آمریکا و عربستان سعودی و اتحادیه اروپا وابسته است و برنامه کمک های آمریکا به اردن از گسترده ترین برنامه کمک های این کشور در جهان به شمار می آید .
شایان ذکر است مجموع کمک های مالی آمریکا به اردن به عنوان یکی از بزرگترین همپیمانان این کشور در منطقه خاورمیانه از سال 1952 تاکنون حدود 4،7 میلیارد دلار اعلام شده است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار