وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: درب هاي كانون به روي اهالي فرهنگ و هنر باز شود تا اهالي فرهنگ و هنر با حضور خودشان غنا بخش فعاليت هاي كانون باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علي اصغر فاني پيش از ظهر امروز در مراسم معرفي عليرضا حاجيان زاده  مديرعامل جديد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كه در سالن اجتماعات كانون برگزار شده بود گفت: كانون به عنوان نهادي زير بنايي و مبنايي مورد توجه بزرگان كشور و در راس آن مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و رئيس جمهور است .  
 
وي اضافه كرد : كانون مي تواند به عنوان نهادي اثرگذار، جريان فكري و توانمندي هاي دانش آموزان را جهت دهي وهدايت كند .  
 
دكتر فاني با نقد آموزش هاي حافظه محور افزود : عموم صاحب نظران معتقدند آموزش و پرورش متكي به محفوظات و كتاب درسي است و كانون مي تواند خلاء موجود را پر كند.
 
وي تصريح كرد : اگر تربيت را به عنوان رفتار مطلوب پايدار تعريف كنيم، آن گاه  فعاليت هاي كانون مانند انيميشن، تئاتر، فيلم و فعاليت هاي فرهنگي هنري پررنگ تر جلوه مي كند و فعاليت هاي كانون مي تواند جرياني باشد كه تعليم و تربيت مستقيم را به تعليم و تربيت غير مستقيم تبديل كند .  
 
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه كانون مكمل آموزش و پرورش است و مي تواند خلاهاي موجود را جبران كند، افزود: ما در آموزش و پرورش اين توفيق را داريم كه نهادي به عنوان كانون داريم و آموزش و پرورش خود را موظف به حمايت ازكانون مي داند  .
 
وي با اشاره به آخرين ديدار مقام معظم رهبري(مدظله العالي) از كانون اضافه كرد: معظم له پيشنهاد فرمودند يك هسته فكري براي هدايت و راهبري فعاليت هاي دانش آموزي ايجاد شود و از متفكرين، متخصصين و هنرمندان بر اي تشكيل اين هسته فكري استفاده شود .
 
وزير آموزش و پرورش در خصوص شيوه استمرار فعاليت هاي كانون تاكيد كرد : برنامه ها و فعاليت هاي كانون با تمام ظرفيت و قوت بيشتر انشاءا... ادامه خواهد يافت.  
 
وي تصريح كرد : كانون متعلق به آموزش و پرورش و آموزش و پرورش متعلق به كانون است و بايد  محل مناسبي براي تجمع اهالي فرهنگ و هنر باشد .  
 
دكتر فاني اضافه نمود : حاجيان زاده  درب هاي كانون را بازخواهند كرد  تا اهالي فرهنگ و هنر با حضور خود غنابخش فعاليت هاي كانون باشند .
 
وي در خاتمه ابراز اميدواري كرد؛ با بهره گيري از تجربيات اعضاي محترم هيات مديره قديم و جديد  و صاحب نظران درون و برون سازمان فعاليت هاي كانون، غناي بيشتري يابد .
 
شايان ذكر است: در پايان حكم انتصاب عليرضا حاجيان زاده توسط دكتر فاني به وي اعطا و از زحمات سيد صادق رضايي مدير عامل سابق قدرداني به عمل آمد.
 

برچسب ها: کانون ، اهالی ، فرهنگ ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار