متولیان قرآنی فقط بااتحاد و انسجام می توانند به توسعه و ترویج فرهنگ و تفکر قرآنی درسطح کشور بپردازد.

علیرضا احمدی عضوهیئت مدیره وسخنگوی دورسوم اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین نکته‌ای که باید در مورد متولیان امر قرآن درسطح کشور برجسته شود اخلاق قرآنی است، به گونه‌ای که باید همه دلسوزان قرآن و جامعه قرآنی دست در دست هم نهند و بیش از پیش با رعایت موازین و دستورات الهی به ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی درسطح کشور بپردازند.

 وی افزود: هنگامی که فردی در سطح خرد و کلان به عنوان متولی امر قرآن و یا به عنوان یک چهره قرآنی درسطح خانواده و یا جامعه خود شناخته می شود، به تبع آن تمام حرکات و سکنات آن فرد تحت نظراست، به گونه‌ای که کوچک‌ترین حرکت و عمل‌کرد آن می‌تواند آثار مثبت و منفی در گرایش افراد به سمت و سوی قرآن و معارف ناب اسلامی باشد.

احمدی تصریح کرد: وقتی یک فرد به عنوان چهره قرآنی شناخته می‌شود باید تمام اعضا و جوارحش بیانگر اخلاق و آداب و منش قرآنی باشد در غیر این صورت هر نوع حرکت و رفتار غیرمتعارف آن فرد می‌تواند ضربه‌ای سهمگین به بدنه قرآنی کشور واردکند.

وی اظهار داشت: الحمدلله مردم ما همه تشنه معارف ناب قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام»هستند و این مسئولیت سنگین به دوش متولیان امر قرآن در کشور است که باید با اتحاد و انسجام و هم اندیشی، این وظیفه سنگین را به سرمنزل مقصود برسانند.

عضو هیأت مدیره مؤسسات قرآنی مردمی گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که در جامعه قرآنی سلسله مراتب متولیان امر قرآن فقط یک آیه قرآن است و آن هم «ان اکرمکم عندالله اتقکم»،«همانا گرامی ترین شما نزد خداوند تقوا پیشه ترین شماست» و ما که در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم باید بدانیم که اگر گوشه‌ای از کار قرآنی را در دست گرفتیم معیار و ملاک سنجش تنها تقوا و برجسته‌سازی اخلاق قرآنی است و نه غیر از آن.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار