معاون امور بهبود دام جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش ظرفیت تولید مرغ با تغییر سیستم مرغداری‌ها در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،برزو هیبتیان- تولید مرغ در استان را مطلوب ارزیابی کرد و میزان جوجه‌ریزی مرغ را نیز کنترل شده دانست.

وی به تولید هزار و380 تن طیور در ماه گذشته در استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر مرغ برای مرغدار با سود 10 درصد کیلویی 5 هزار و 49 تومان تمام می‌شود و در بازار نیز کیلویی 7هزار و400تو مان به فروش می‌رسد.

هیبتیان خاطرنشان کرد: مرغداری صنعتی 600 هزار قطعه‌ای سامان که سالانه 6 هزارتن مرغ تولید می‌کند و در حال حاضر با تولید بیش از 300 هزار قطعه نزدیک به 25 درصد نیاز استان را تامین می‌کند.

وی به طرح افزایش تولید در واحد سبز اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از مرغداری‌ها توانسته‌اند با تغییر سیستم گرمایشی و سیستم‌های تهویه بدون اضافه کردن زیرساخت‌ها ظرفیت تولید خود را از 10 هزار قطعه به 15 هزار قطعه افزایش دهند.

به گفته وی، با تغییر سیستم مرغداری‌های استان نگرانی برای تولید با ظرفیت‌های موجود از بین می‌رود، اما با توجه به نیاز مصرفی مردم به سایر طیور در استان، توسعه پرورش این طیور محسوس است.

هیبتیان همچنین از تولید 34 هزار تن گوشت قرمز تا پایان امسال خبر داد و افزود: پیش‌بینی امسال برای تولید گوشت قرمز در استان 29 هزار تن بود این درحالی است که امسال 34 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر گوشت بره با استخوان کیلویی 21هزار تومان وگوشت گوساله با استخوان کیلویی 22 هزارتومان از دامداران خریداری می‌شود اما به علت حضور واسطه‌ها ودلالان گوسفند، گوشت قرمز در بازار بیشتر از این قیمت به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: شهرکرد ، طیور ، مرغ ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.