رئيس کل بانک مرکزي، شرايط سخت سالهاي اخير باعث نشد از روحيه کار و تلاش در بدنه اجرايي بانک صادرات ايران کاسته و ضعفي در عملکرد و صورتهاي مالي اين بانک ديده شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانک صادرات ايران دکتر سيف رئيس بانک مرکزي در گردهمايي مديران شبکه بانک صادرات ايران که باحضور مهندس پيشرو مديرعامل، اعضاي هيات مديره،‌ مديران اموراستان ها و روساي ادارات مرکزي اين بانک برگزارشد بر بسيج نيروها درراستاي خدمت رساني به مردم عزيز کشورتاکيد کرد.

وي درادامه با اشاره به اهداف کلان بانک مرکزي براي ايجاد ثبات اقتصادي منطقي در کشور گفت: بانک مرکزي به دنبال ايجاد ثبات اقتصادي وايجاد تعامل دراقتصاد کشور است.

لذا دراين شرايط حساس يک جهت گيري و برنامه ريزي اصولي داريم و با استفاده از ابزار‌هاي نظام بانکي و سياست هاي پولي به دنبال کنترل تورم از طريق کنترل نقدينگي و ايجاد اشتغال بامديريت بازار ارز و حمايت از توليدات داخلي هستيم.

وي افزود: بايد بنيان هاي نظام بانکي تقويت شود و نمي توان با ظاهرسازي و غفلت از محتوا به موفقيت دست يافت بايد بنيان ها را تقويت کنيم تا شاخص ها با وجود بنياني قوي رشد کنند.

دکتر سيف با اشاره به اولويت هاي بانک مرکزي گفت: اولويت اول ما اعطاي تسهيلات به واحد هاي توليدي است که نياز به سرمايه در گردش براي افزايش ظرفيت توليد خود دارند.

اولويت بعدي سرمايه گذاري در واحد هاي توليدي نيمه تمام است که با تزريق نقدينگي مي‌توان آنها را به بهره برداري رساند وراه اندازي اين واحد هاي توليدي اثرات ضد تورمي دارد.

همچنين لازم است نرخ سود بانکي با واقعيت جامعه و تورم موجود متناسب باشد و اعلام هر نرخ دستوري باعث ايجاد حرکت هاي غير  اصولي در شبکه بانکي مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حضور پرشور مردم درانتخابات گفت: حضور مردم درانتخابات منشا تحقق حماسه سياسي و زمينه ساز يک دولت خدمتگزار با محوريت تدبير،‌عقلانيت و اميد شد که نشانه هاي اوليه آن در گزارش هاي 100 روزه رئيس جمهور نمايان است.

دکتر سيف با اشاره به نسبت بالاي مطالبات معوق در بانک ها گفت: بايد به صورت حرفه اي با اين معضل برخورد کرد و اين موضوع توسط خود بانک ها پيگيري مي‌شود. در بانک ها لازم است با تدبير و برنامه ريزي درست درکاهش اين نسبت ا قدام شود.

وي افزود: ما موظف به حفظ حقوق ذينفعان نظام بانکي هسيتم و بايد براي تقويت ساختار‌هاي مالي متمرکز شويم و سوددهي بانک ها را افزايش دهيم.

با وصول مطالبات بخش اعظمي از منابع و پتانسيل نهفته آزاد مي‌شود و در شرايط فعلي بايد يک برنامه مستمر و مدون براي کاهش مطالبات غير جاري داشته باشيم و دارايي هاي غيربازده خود را به حداکثر بازدهي برسانيم.

وي با اشاره به افزايش سرمابه بانک صادرات ايران گفت: اين اقدام خوب و موفقي بوده و کفايت سرمايه بانک صادرات ايران را به 8 درصد ارتقا داده است. اقتصاد کشور درسال هاي اخير بسيار بزرگ شده است ولي بانک ها در وضعيت سابق خود باقي مانده اند و نياز به افزايش سرمايه دارند تا بتوانند به درستي درعرصه اقتصادي کشور و رفع نياز هاي واحد هاي توليدي و صنعتي ايفاي نقش کنند.

رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به ساختار و تشکيلات موجود در بانک ها گفت: لازم است ساختار بانک ها ارتقا يابد تا در مواجهه با ريسک‌هاي متنوع کنوني،‌عملکرد مطلوبي داشته باشند.

درحال حاضر بانکها ساختارهاي سازماني جديد و فرآيند هاي نوآورانه اي در دستور کار قرار داده اند که لازم است با شتاب بيشتري دنبال شود.البته بانک صادرات ايران با توجه به دارا بودن شبکه گسترده در خارج از کشور و ارتباط مستمر با بانک هاي بين المللي اين توان را دارد که ضمن الگوي گرفتن از اين بانکها،‌درايجاد تحول در ساختار سازماني پيشتاز شبکه بانکي شود.

رئيس کل بانک مرکزي در پايان گفت: بااشرافي که به فرهنگ سازماني بانک صادرات ايران دارم و با شناختي که از مديران و کارکنان اين بانک دارم، مطمئن هستم که نقش موثري در شبکه بانکي کشور خواهد داشت و درآينده شاهد موفقيت هاي روز افزون اين بانک در عرصه داخلي و بين المللي خواهيم بود.

مهندس پيشرو، مدير عامل بانک صادران ايران در اين گردهمايي، انتصاب دکتر سيف به سمت رئيس کل بانک مرکزي را منشا موجي از اميد، اشتياق و شعف در مديران و کارکنان بانکي دانست و گفت: باحضور ايشان جو بلاتکليفي جاي خود را قبه اميدو احترام و تکريم داد و روابط بانک ها با بانک مرکزي در سايه تعاملات حرفه اي و اصولي تقويت شد.

مدير عامل بانک صادرات ايران همچنين بازگشت آقاي دانيالي از مديران با درايت و با سابقه صادراتي به جمع مديران بانک با کمک بزرگ و فرصت مغتنمي دانست و در ادامه بااشاره به افزايش سرمايه بانک گفت: با افزابش سرمابه اخير، بانک صادرات ايران به بزرگترين بانک خصوصي کشور تبديل شد که اين افزايش سرمايه کمک شاياني در اعطاي تسهيلات و قيمت سهام داشت و درحال حاضر سهام بانک صادرات يکي از جذاب ترين سهام ها در بورس است.

وي افزود: اين بانک داراي بزرگترين شبکه بانکي بين المللي است و با تحريم ها فشار سنگيني بربانک تحميل شده است که با برداشته شدن تحريم و کاهش موانع شاهد سود‌آوري بيشتر بانک خواهيم بود و لذا کميته اي براي فعال کردن واحياي مجدد طراحي کرده‌ايم تا بتوانيم بيش از سنوات قبل نقش محوري داشته باشيم.

مدير عامل بانک صادرات ايران در پايان خاطر نشان کرد: افتخار مي کنيم که با کمک همکاران فرهيخته و دلسوز اين بانک کارنامه اي درخشان ارائه و بانک موفقي را به آيندگان تحويل دهيم تا در پيشگاه باريتعالي،‌مقام معظم رهبري،‌ دولت و نظام مقدس جمهوري اسلامي، ملت عظيم الشان ايران، مشتريان وذينعان بانک سربلند باشيم.

انتهای پیام/


برچسب ها: کلان ، برنامه ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار