وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:تاکنون فعالیت های زیادی در خصوص تهیه مسکن معلولان انجام شده که با توجه به این اقدامات امیدواریم تا پایان سال حدود 20 الی 25 هزار واحد مسکن آماده تحویل شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی ربیعی در حاشیه همایش بزرگداشت روز جهانی معلول که در سالن تلاش وزارت بهداشت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی تا کنون فعالیت های زیادی را در خصوص تهیه مسکن معلولان انجام داده که با توجه به این اقدامات امیدواریم تا پایان سال حدود 20 الی 25 هزار واحد مسکن آماده شده را به این افراد تحویل دهیم.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته خواستار سرعت بخشیدن به ساخت و سازهای این مسکن ها بوده به طوری که تا قبل از فروردین ساختمان ها تکمیل و آماده واگذاری خواهد بود هم چنین این روند در سال آینده نیز دنبال خواهد شد.

ربیعی همچنین در خصوص مناسب سازی ساختمان های اداری برای حضور معلولان اظهار داشت: در رابطه با مناسب سازی ساختمان های اداری به منظور تسهیل حضور معلولان رایزنی هایی با دستگاههای مختلف صورت گرفته و مطالعات علمی آن را نیز انجام داده ایم که با پیگیری های سازمان بهزیستی و هماهنگی سایر سازمان ها امیدواریم شاهد تحقق هر چه زودتر این امر باشیم.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم فضاهای شهری برای حضور معلولان مناسب سازی می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در خصوص مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولان اظهار داشت: شهرداری تهران به منظور مناسب سازی فضاهای شهری برای حضور هر چه راحت تر معلولان آمادگی و انگیزه لازم را دارد اما به منظور گسترش این طرح در سطح کشور در حال پیگیری تفاهم نامه ای با وزارت کشور به منظور استاندارد سازی فضاهای شهری با توجه به توان و ظرفیت موجود در شهر های مختلف کشور هستیم تا شاهد حرکت روان تر این قشر از جامعه در سطح کشور باشیم.

وی افزود: با برنامه ریزی هی صورت گرفته امیدواریم تمامی طرح های مورد نظر معلولان را به سرانجام برسانیم و درسال آینده شاهد خبرهای خوشی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار