از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد ریال اعتبار از سوی دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با مواد مخدر هزینه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال اعتبارات دریافتی دستگاه های اجرایی آموزش و پرورش، علوم پزشکی، بهزیستی و سپاه پاسداران از محل ستاد مبارزه با مواد مخدر یک میلیارد و 216 میلیون و 500 هزار ریال بوده است.

سردار اسرافیل جعفری در نشست هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری به فعالیت 36 مرکز دارویی و غیردارویی مبارزه با مواد مخدر در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و اظهار داشت: 13 مرکز ترک اعتیاد آقایان و یک مرکز ویژه خانم ها نیز در این استان فعالیت دارد.

وی، از فعال بودن چهار کمیته مربوط به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: این کمیته ها شامل مقابله با عرضه، فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی و حقوقس و قضایی هستند.

سردار جعفری، به هزینه دو میلیارد ریالی برای خرید تجهیزات به منظور راه اندازی نمایشگاه دائمی پیشگیری با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اشاره و تصریح کرد: این نمایشگاه قابلیت آموزش به 320 تن در روز را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، مبارزه با مواد مخدر را نیازمند برنامه ریزی و همکاری تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی و افزایش مشارکت مردم در اجرای طرح ها عنوان کرد.

یزدان جلالی گفت: توسعه اقدامات درمانی برای معتادان تا رفع اعتیاد آنان، باید به طور ویژه از سوی مسئولان اجرایی مربوطه پیگیری و تا رسیدن به نتیجه دنبال شود.

وی اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه را در راستای تحقق اهداف مهم ارزیابی کرد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.