معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: برای اکتشاف معادن جدید در استان بودجه کافی نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حمیدرضا اسکندری با بیان اینکه حوزه معادن در کل کشور و استان کرمانشاه با مشکلات فراوانی مواجه است گفت: بی توجهی به اکتشاف معادن جدید از جمله مهمترین مشکلات این بخش است و بودجه بسیار ناچیزی برای این بخش در نظر گرفته می شود.

وی اکتشاف را پایه و اساس بهره برداری و استفاده بهینه از معادن دانست و ادامه داد: توجه به این بخش می تواند اکتشاف ذخایر جدید را برای استان در پی داشته باشد و به دنبال کشف معادن جدید می توان برنامه ریزی مناسبی برای بهره برداری از این معادن و توسعه بخش معدن در استان داشت.

به گفته این مسئول، در حال حاضر چند پروژه اکتشاف معادن برای استان کرمانشاه تعریف شدهکه هیچکدام از آنها به دلیل کمبود اعتبار به مرحله اجرایی نرسیده اند.

اسکندری خاطرنشان کرد: پروژه اکتشاف متالوژنی و پتانسیل های فلزی از جمله پروژه های معدنی است که برای استان کرمانشاه تعریف شده است که اعتبار پیش بینی شده آن در سال 90 حدود 300 میلیون تومان بود که مسلما این مقدار تا امروز به بیش از 400 میلیون تومان رسیده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه برای این طرح سه فاز در نظر گرفته شده است، افزود: معادن مورد نظر این طرح بیشتر در نقاط شمال و شمال شرقی استان هستند و در صورت اکتشاف آنها می توان از ذخایر خاک های صنعتی و فلزات سنگینی که در کنار آنها است نیز استفاده کرد.

وی معتقد است اکتشاف این معادن نیازمند دستگاه ها و تجهیزات مدرن و کشف از طریق ماهواره است./ز



برچسب ها: مصوبات ، رهبر ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.