معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: معلولان ما همچنان با دو معضل بیکاری و نداشتن سرپناه مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند که باید در این زمینه حرکتی انقلابی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عباس دست‌باز امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: ما در یک ارتباط تنگاتنگ با معلولان کمیته‌ای را در حمایت از این قشر و رسیدگی به مشکلات آنها تدارک دیده‌ایم که با بررسی‌های کارشناسی در‌صدد رفع محدودیت‌ها و موانع در این زمینه هستیم.

وی مهم بودن استقلال زندگی هر معلول را با تکیه بر اشتغال مولد و پایدار و درآمدزایی مناسب یادآور شد و عنوان کرد: مشکلاتی که مددجویان به صورت جدی با آن روبرو هستند در گام اول مشکل بیکاری است که حتی آرامش را از فرد و جامعه گرفته و تنگناهای مختلف را به وجود آورده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: البته بیکاری تنها محدود به معلولان نیست بلکه وجود 600 هزار بیکار در استان اردبیل می‌طلبد که با برنامه‌ریزی درست سعی کنیم معضل جدی را بر طرف کرده و با جذب سرمایه‌گذاری متنوع دغدغه‌ اساسی خانواده‌های اردبیلی را به بیکاری بر‌طرف کنیم.

‌دست‌باز افزود: استاندار اردبیل نیز در این زمینه برنامه‌ها و دیدگاه‌های مهم و اساسی دارند و عمده آن مربوط به ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی جدید است که به یقین به تقلیل بیکاری و مشکلات ناشی از آن منجر می‌شود.

وی دومین معضل معلولین را نبود سرپناه مناسب به رغم تلاش دولت و سازمان بهزیستی در تولید و تهیه مسکن محرومان و معلولان اعلام کرد و گفت: امروز در گرامیداشت 12 آذرماه روز جهانی معلولان، 35 هزار واحد مسکن در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی از آنها مربوط به استان اردبیل است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در ادامه شعار امسال روز جهانی معلولین را تلاش برای ایجاد جامعه فراگیر با رفع موانع و درهای بسته یادآور شد و ابراز داشت: معلولان ما امروز در نهایت حفظ عزت و کرامت خود در صحنه‌های مختلف اعم از ورزشی، فرهنگی، هنری و کارآفرینی حاضر شده و بدون توجه به برخی ناتوانی‌ها و نارسایی‌ها سعی می‌کند در پیشبرد امور پیشقدم شوند.

انتهای پیام//ز

برچسب ها: اردبیل ، روز ، جهانی ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.