ديدار استاندار همدان با وزير نيرو پرثمر بود و اختصاص 35 ميليارد تومان اعتبار براي انتقال پساب فاضلاب به نيروگاه شهيد مفتح براي توسعه استان را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ استاندار همدان پس از اين ديدار که در وزارت نيرو انجام شد، گفت: وزير نيرو به طرح هاي اين وزارتخانه در استان توجه و نگاه ويژه اي دارد.
 محمد ناصر نيکبخت ادامه داد: بر اساس اين نگاه و با توجه ويژه و در پاسخ به پيگيري هاي استان، وزير نيرو با اختصاص 35 ميليارد تومان اعتبار براي انتقال پساب فاضلاب تصفيه‌خانه همدان به نيروگاه شهيد مفتح موافقت کرد.
وي افزود: قرار شد ماهانه 5 ميليارد تومان از اين اعتبار هزينه شده و اين خط انتقال پساب در تابستان به اتمام رسيده و بهره برداري شود.
استاندار اضافه کرد: پيش از اين 50 درصد پساب فاضلاب تصفيه‌خانه همدان به ميزان 15 ميليون متر مکعب به نيروگاه شهيد مفتح اختصاص يافته بود تا بهره‌برداري از چاه‌هاي عميق حفر شده براي استفاده اين نيروگاه قطع شود.
نيکبخت اظهار داشت: در ديدار امروز با وزير نيرو، قرار شد سد سرابي تويسرکان تا پايان امسال افتتاح شود.

وي خاطر نشان کرد: سد سرابي در 10 کيلومتري شرق شهر تويسرکان از نوع سنگريزه‌اي رسي با گنجايش مخزن 9.2 ميليون متر مکعب و آب قابل تنظيم ساليانه 11.5 ميليون متر مکعب در سال 82 عملياتي شده است.
استاندار تصريح کرد: اين سد آب آشامیدنی جمعيت شهر تويسرکان، سرکان، سرابي و روستاي آرتيمان را با متوسط مصرف سرانه در سال افق طرح، سال 1410، تأمين خواهد کرد.
نيکبخت بيان داشت: در ديدار با وزير نيرو قرار شد اين وزارتخانه با اتخاذ تمهيداتي  در ساخت سد شنجور رزن تسريع کند.
وي اضافه کرد: سد شنجور از نوع خاکي سنگريزه‌اي با هسته رسي است و حجم آب ذخيره شده در سد 5.2 ميليون متر مکعب خواهد بود و اين سد با هدف تأمين نيازهاي آب شرب و صنعتي در محدوده قروه درجزين ساخته مي‌شود.
وي تاکيد کرد: انتقال آب از سد تالوار به همدان از بخش هاي مهم پيگيري ها در وزارت نيرو بود که قرار شد وزير نيرو و استاندار با رئيس جمهور براي سرعت بخشيدن به پایان اين طرح مذاکره داشته باشند.
استاندار انتقال آب از سد تالوار را يکي از طرح‌هاي بزرگ دانست و افزود: اين طرح 110 کيلومتر خط انتقال دارد و بخشي از آب سد تالوار به استان همدان انتقال مي‌يابد تا کمبود آب 59 روستا و 11 شهر شمالي استان و شهر همدان که در مسير خط انتقال هستند با انتقال آب  از اين سد ،  برطرف شود.
نيکبخت يادآوري کرد: از 250 ميليون متر مکعب آبي که در مخزن سد ذخيره مي‌شود، 63 ميليون متر مکعب براي تأمين کمبود آب 11 شهر و 59 روستا استان استفاده خواهد شد.
با پيگيري هاي استاندار همدان از زمان انتصاب تاکنون  بيش از 68 ميليارد تومان به طرح هاي مهم استان در حوزه وزارت راه و شهرسازي و وزارت نيرو  براي تسريع در بهره برداري از سوي اين وزارتخانه ها اختصاص يافته است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.