علی‌اصغر فانی گفت: هسته فکری باید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شود تا بتوانیم از خروجی‌های این هسته در جهت تکمیل فعالیت‌های این مرکز فرهنگی هنری استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛  مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز با حضور "علی‌اصغر فانی" وزیر آموزش و پرورش در مرکز سینما کانون برگزار شد.

در این مراسم دکتر علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش گفت: کانون به عنوان یک نهاد زیربنایی و مبنایی مورد توجه بزرگان کشور و در راس آن مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است.
 
وی افزود: کانون می‌تواند به عنوان نهادی که جریان فکری و توان‌مندی‌های دانش‌آموزان را هدایت کند مطرح بوده و آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که آینده‌سازان این کشور را تربیت می‌کند به شدت نیازمند فعالیت‌های کانون است.
 
فانی تصریح کرد: کانون می‌تواند به عنوان جریانی روش مستقیم تعلیم و تربیت را به روش غیر مستقیم تبدیل کند. در تربیت روش‌های غیر مستقیم کارساز نیست.
 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نقش فیلم، انیمیشن، کتاب و کتاب‌خوانی، تئاتر و تمام فعالیت‌هایی که  در کانون شکل گرفته  بر روی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است.
 
وی ادامه داد: من خودم فیلم "بچه‌های آسمان" را دیدم و روی من خیلی تاثیر گذاشت و قطعا ساخت فیلم‌هایی با چنین مضامینی بر روی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است.
 
فانی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکمل آموزش و پرورش است و می‌تواند خلاء موجود در نظام تعلیم و تربیت را برطرف کند.
 
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سال‌های گذشته طرح کانون و مدرسه در مدارس اجرا شد که تجربه خوبی بود باید دوباره این اتفاق تکرار شود.
 
وی اظهار داشت: از مسئولین کانون و آقای چینی‌فروشان که به عنوان مشاور فرهنگی من هستند درخواست می‌کنم هسته‌ی فکری در کانون تشکیل دهند تا کانون بتواند خروجی‌های این هسته را مورد استفاده قرار دهد.
 
فانی بیان کرد: همکارانم در کانون مطمئن باشند فعالیت‌های کانون قوی‌تر، با برنامه بهتر و با تمام ظرفیت ادامه خواهد یافت، کانون متعلق به آموزش و پروش و آموزش و پرورش  نیز متعلق به کانون است.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کانون باید پاتوق اهل فرهنگ و هنر باشد و از مدیرعامل جدید کانون می‌خواهم در کانون را بر روی تمامی اهالی فرهنگ و هنر باز کند تا به غنای فرهنگی کمک کند.
 
وی تصریح کرد: سیاست حاکم در آموزش و پرورش استفاده از تجربیات مدیران قبلی در دوران‌های مختلف بوده همین سیاست را در کانون اجرا خواهیم کرد.
  
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه افزود: خداوند را شاکر هستم که این امانت ارزشمند را از نظر معنوی در اختیار من قرار داد.
 
وی افزود: حضور وزیر آموزش و پرورش در این مراسم باعث دلگرمی مدیران و کارگزاران کانون شد.
 
گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات سید صادق رضایی مدیر عامل پیشین کانون تقدیر و حکم مدیر عامل جدید از سوی وزیر آموزش و پرورش به علیرضا حاجیان‌زاده اهدا شد، وی مدت 3 سال سکان‌دار این سمت خواهد بود.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: وزیر ، کانون ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار