استاندار اصفهان حل مسائل زيست‌ محيطي اصفهان را اولين اولويت مديريت استان برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور، در جلسه مشتركي باکارگروه ویژه مجلس متشكل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان حفاظت محیط زیست كه برای بررسی آلاینده‌های زیست‌ محیطي استان اصفهان و شهرستان مبارکه به اين استان سفرکرده اند ،آمادگی مجموعه مدیریت استان را برای مشارکت فعال در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بر اساس راهکارهای عملیاتی با همکاری نمایندگان مجلس اعلام نمود.

وي وضعيت زيست محيطي استان را نگران كننده خواند و افزود: بايد براي اين مسئله برنامه ريزي كرده و با تزريق بودجه مناسب مسائل را حل كرد.

در اين جلسه نمایندگان اعزامی نيز ضمن تشریح علل مأموریت خود، عنوان نمودند: مباحث زیست محیطی از اهميت ويژهاي برخوردار است.

نمايندگان از عزم جدی مجلس برای همکاری در کاهش تبعات آلودگی‌هاي منجر به کاهش سلامت محیط زیست و مردم سخن گفتند.

هیأت اعزامی برای بررسی میدانی از وضعیت محیط زیست شهرستان مبارکه عازم اين شهرستان شدند.

اين هيأت به دنبال درخواست 59 نفر از نمایندگان مجلس شوراي اسلامي مرکب از رئیس کارگروه منابع طبیعی و محیط زیست، چهارنفر از اعضای کمیسیون‌های کشاورزی، آب و منابع طبیعی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور بررسی علل معضلات و مشکلات زیست محیطی استان در شهرستان مبارکه به اصفهان اعزام شدند.

گفتني است در حال حاضر فعالیت نیروگاه چهلستون با استفاده از سوخت مازوت، فعالیت کارخانه فولاد مبارکه، شرکت پلی اکریل، شرکت قند نقش جهان و دیگر صنایع فعال در شهرستان مباركه، معضلات زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده است.

برچسب ها: اصفهان ، حل ، مسائل ، زیست ، محیطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.