پزشکان به سالمندان توصیه می‌کنند تا درپی کسب مهارت‌های جدید باشند تا مغز آن‌ها به تکاپوی بیشتری درآید، زیرا فعالیت‌های قدیمی همیشه برای دوری از آلزایمر چاره ساز نیست.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان به تازگی به نتایج حیرت انگیزی در خصوص مقابله با بیماری آلزایمر یا‌‌ همان فراموشی دست یافته‌اند و آن انجام تمرین‌های جدید برای داشتن ذهنی پویا است. 

گفتنی است، اغلب افراد برای جلوگیری از کند شدن حافظه خود جدول کلمات متقاطع حل می‌کنند اما پزشکان دریافته‌اند برای موفقیت واقعی به جهت مبارزه با عارضه زوال مغز بهترین کار انجام یک سرگرمی جدید توسط فرد است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد یادیگری یک مهارت جدید که مورد علاقه فرد سالمند باشد می‌تواند به تقویت حافظه و به یادآوردن خاطرات دور کمک فراوان نماید. 

محققان این نتایج را با بررسی بر روی ۲۰۰ فرد سالمند داوطلب و تقسیم آنها به دو گروه، یک گروه حل جدول و گروه دیگر آموختن یک مهارت جدید بدست آورده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که گروه دوم دارای حافظه قوی‌تری در یک بازهٔ ۱۲ هفته‌ای از آزمایش شده است. 

پزشکان دریافته‌اند که ذهن انسان پس از مدتی نسبت به حل جدول کلمات متقاطع مقاومت پیدا می‌کند و دیگر با این روش تقویت نمی‌شود. 

برای رفع این مشکل افراد بهتر است که کارهای تفننی و سرگرمی‌های جدید که یادگرفتن آن سخت نباشد را بیاموزند تا ذهن آن‌ها مجبور به کار و تحرک شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.