نظر به اهمیت مسائل مطروحه در مورد بررسی راه کارهای ارتقاء کیفیت و آسیب شناسی روند تولید مجموعه های تلویزیونی، دومین نشست هم اندیشی نیز با حضور فیلمنامه نویسان و نویسندگان برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی که میهمان ویژه این نشست بود، بر نقش تاثیرگذار برنامه‌های تلویزیونی به ویژه فیلم و سريال تاکید کرد و گفت: از فیلمنامه‌نویسان می‌خواهیم با ذهن خلاق خود موضوعات مربوط به بهداشت و سلامت جامعه را دستمایه فیلم‌ها و سریال‌ها قرار دهند و در این خصوص قلم فرسایی کنند.

وزیر بهداشت افزود: بهترین و تاثیرگذارترین شیوه برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های شایع در جامعه و فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص استفاده از ظرفیت بالا و فراگیر تلویزیون به ویژه فیلم و سریال است.

دکتر قاضي‌زاده‌هاشمي با تاکید بر اینکه محور پیشرفت و توسعه جامعه انسان سالم است، گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری در سلامت مردم، فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی می‌توانند به طور غیر مستقیم در توانمندسازی مردم و آگاهی بخشی به آنها در اين خصوص نقش ایفا کنند.

معاون رئیس رسانه ملی در امور سیما نیز در این نشست گفت: برای توانمندسازی مردم، پیشگیری از بیماری‌ها، تغذیه سالم و تامین بهداشت باید سلامت را جدی بگیریم و از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای از جمله فیلم و سریال برای تحقق این مهم استفاده کنیم.

دکتر علی دارابی سلامت را در فهرست اولویت‌های هر جامعه‌ای دانست و با تاکید بر اهمیت فراوان آن برای اعتلای نیروی انسانی گفت: باید برنامه‌هایی را به طور جدی طراحی کنیم تا در این خصوص اتفاقات خوبی بیفتد و در ارتقاء سلامت جامعه موثر باشد.

معاون سیما با تاکید بر آمادگی رسانه ملی برای همکاری هر چه بیشتر در این خصوص با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فیلمنامه‌نویسان، دست‌اندرکاران فیلم و سریال و دیگر برنامه‌های تلویزیونی خواست به موضوع بهداشت و سلامت جامعه بیش از پیش بپردازند.

معاون سیما تصریح کرد: امروز جامعه ما جامعه سربلند، سرزنده، با نشاط و قابل افتخار است و در همه کارها باید به نقطه‌ای برسیم که جوانان ما به گذشته پرافتخار جامعه ایران اسلامی احساس مباهات و غرور کنند و نسبت به آینده امیدوار باشند.

دکتر دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت نقش نویسندگان در تولید فیلم و سریال موفق و فاخر گفت: تولیدات تلویزونی و فیلم و سریال باید جریان ساز، تاثیرگذار و موج آفرین باشد و مسائل کشور و اولویت های جامعه مد نظر قرار گیرد.

معاون سیما تصریح کرد : در فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی باید به موضوعاتی بپردازیم که جامعه را دو قدم به جلو ببرد ، کمک کند تا حال مردم خوب باشد و جامعه را امیدوارتر و بانشاط‌ تر کند.

دکتر دارابی از نویسندگان فیلم‌نامه خواست موضوعاتی نظیر معرفی مفاخر اسلامی و ایرانی، قهرمانان و مجاهدان اسلام، ارزش‌های والای جامعه اسلامی، تقویت احساس غرور و افتخار به مسلمانی، ایرانی و شیعه بودن در جوانان ترویج عشق و علاقه و وفداری به اهل بیت (ع)، تکریم و تجلیلی از شهیدان، بیگانه ستیزی، ترویج قرآن، نماز، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، تحکیم وحدت ملی، میراث تمدنی ایرانی ـ اسلامی، ترویج ساده زیستی، خانواده و نمادهای آن و تقویت هنجارها و مذمت ضد ارزش ها و ناهنجاری ها را در فیلم‌نامه‌ها جانمایی کنند.

معاون سیما در ادامه، حاصل برگزاری این نشست‌ها را رسیدن به یک منظومه فکری و نقشه راهبردی و مشخص برای فیلم‌نامه‌نویسی و نویسندگان این عرصه توصیف کرد و همکاری نویسندگان را در تنظیم و تدوین پیش نویش تهیه شده در این خصوص خواستار شد.

وی اظهار داشت: در سایه گفتگو و تعامل، دوستی و مودت، تفاهم و همکاری با یکدیگر می توانیم دستاوردهای خوبی برای اعتلای فیلمنامه‌نویسی در رسانه ملی داشته باشیم و برای این منظور کارگروه‌های تخصصی با حضور فعال فیلم نامه نویسان ضروری است.

دکتر دارابی همکاری فیلمنامه‌نویسان را برای تنظیم نظامنامه دستمزد در راستای صیانت از تلاش آنها و  تخصصی کردن حوزه‌های مختلف نویسندگی از جمله طنز، ملودرام، معارف و نظایر آن را خواستار شد.

معاون سیما از برگزاری جشنواره سوم جام جم در دی ماه امسال خبر داد و گفت: در مجموعه‌های نمایشی این جشنواره از فیلمنامه‌نویسان برتر نیز تجلیل خواهد شد.

در نشست هم‌اندیشی رشد و تعالی در سیما، همچنین جمعی از فیلم‌نامه‌نویسان و مدیران شبکه‌های سیما انتظارات و دیدگاه های متقابل خود را بیان کردند.

پرداختن هرچه بیشتر به گونه طنز در فیلم‌نامه‌نویسی، شناخت راه کارهای بهبود کیفیت محتوایی، افزایش کمیت در تولید فیلم‌نامه در تلویزیون، همفکری و تعامل هرچه بیشتر مدیران و فیلمنامه‌نویسان، جایگاه سفارش دادن موضوع برای نگارش فیلمنامه و اهمیت آن، از جمله موضوعات موردت وجه این هم‌اندیشی بود.

فیلمنامه‌نویسان و مدیران همچنین بهره‌گیری از مفاهیم عالی قرآن و عترت در فیلم‌نامه‌ها، زیبایی‌شناسی در فیلمنامه‌نویسی با تاکید بر فرهنگ ایرانی اسلامی، توجه به موضوعات دینی و مذهبی از جمله نماز، تقویت هنجارها و آگاهی بخشی به مخاطب درباره ناهنجارها و ضد ارزش‌ها، حفظ شان و جایگاه فیلمنامه نویسان، پرداختن به زندگی روزمره مردم و باورپذیرتر کردن قصه‌ها، تدوین چارچوب پایدار در خصوص فیلم نامه‌نویسی در سیما، تشکیل بانک اطلاعات فیلمنامه‌ها و باشگاه فیلمنامه نویسان، تاکید کردند.

انتهای پیام/ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار