مهرآبادی از افتتاح هر هفته‌ای واحدهای مسکن مهر خبر داد و گفت: تا پایان هفته سوم اسفند ماه واحدهای نیمه تمام مسکن مهر به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهرآبادی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مسکن مهر و اهمیت آن برای تمامی مسئولان و افراد مشخص است، گفت: مسکن مهر درسال ۸۶ با سرشماری نفوس و مسکن سال ۸۵ و کمبود مسکن آغاز شد. که  براساس سرشماری سال ۸۵ تعداد خانوارهای موجود در کشور ۱۷ و نیم میلیون نفر و تعداد مسکن‌های موجود ۱۶ میلیون بوده که براساس همین موضوع ایران با کمبود یک و نیم میلیون واحد مسکونی مواجه بوده است.
 
 وی با اشاره به اینکه براساس ضوابط و مقررات تاکنون در مناطق شهری دو میلیون و ۱۵۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ساخته شده است که یک میلیون ۲۰۰ هزار آن توسط سازمان ملی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط شهرهای جدید، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکت عمران و نوسازی بافت‌های فرسوده و مابقی توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساخته شده است. 

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر گفت: پی سازی دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر و سفت کاری یک میلیون ۸۶۰ هزار واحد مسکن مهر نیز به اتمام رسیده است. 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در ادامه افزود: یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکونی نیز ساخت آن‌ها به اتمام رسیده و یک میلیون ۳۰ هزار واحد مسکن مهر نیز تاپایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی در ادامه توضیح داد: ۴ سازمان مرتبط با وزارت راه و شهرسازی در امور مسکن تمامی واحدهای مسکن مهری را که وعده داده بودند را تا پایان هفته سوم اسفند ماه سال جاری آماده و به بهره‌برداری می‌رساند. 

وی با اشاره به اینکه دولت هر هفته براساس روندهای موجود واحدهای مسکن مهر را به بهره‌برداری می‌رساند گفت: ۸۴۰ هزار واحد مسکن مهر تاکنون افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شده است.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های مسکن مهر طی صد روز گذشته گفت: پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر طی صد روز دولت یازدهم بسیار مناسب بوده و تاکنون ۵۷ هزار واحد به مرحله اسکلت و سقف زنی رسیده است.
 
وی در ادامه افزود: ۶۱ هزار واحد مسکن مهر نیز سفت کاری آن‌ها به اتمام رسیده و ۸۱ هزار واحد نیز ساخت آن‌ها به اتمام رسیده که عدد قابل توجهی برای این صد روز بوده است.
 
مهرآبادی در ادامه تصریح کرد: از یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در مرحله نازک کاری قرار دارند و حدود یک میلیون و سی هزار واحد نیز آماده افتتاح هستند و نیازمند خدمات زیربنایی هستند. 

مهرآبادی با اشاره به اینکه ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن مهر در نظر گرفته شده است گفت: تاکنون ۴۱ هزار میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است. 

مهرآبادی در ادامه در خصوص خدمات روبنایی واحدهایی مسکن مهر گفت: ساماندهی و حمایت عرضه مسکن به عهده متولیان امر است. 

وی در ادامه افزود: مسجد درمانگاه نیروی انتظامی واحد‌های تجاری و سایر واحدهایی که نیاز بوده توسط دولت ساخته شده است. 

وی با اشاره به اینکه در شهرهای جدید ساخت ۲۷ باب مدرسه شروع شده گفت: تاکنون ۴۱ باب از آن‌ها به اتمام رسیده و ۵۷ واحد نیروی انتظامی، ۲۵۴مسجد شروع شده که ۷۰ باب از آن‌ها به اتمام رسیده است.
 
مهرآبادی در ادامه افزود: ۸۰۰هزار واحد مسکن نیمه تمام داریم که تا چند ماه آینده ساخت آن‌ها نیز به اتمام می‌رسد. 

تمامی مسئولان و استانداری‌ها تلاش همه جانبه‌ای برای برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه انجام می‌د هند و با برگزاری جلسات هر روزه سعی در برطرف شدن مشکلات مسکن مهر هستیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: اولویت اصلی دولت ساخت مسکن مهر و پس از آن مسکن اجتماعی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افتتاح ، هر هفته ای ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار