در دیداری 25 دقیقه‌‌ای؛

نتانياهو درباره ايران با پاپ صحبت کرد

بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار با پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک هاي جهان درباره برنامه هسته‌اي ايران صحبت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، در حالي که بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک هاي جهان ديدار کرد واتيکان ابراز اميدواري کرد که صلح بين اسرائيل و فلسطين بر قرار شود.

اين ديدار در شرايطي انجام شد که قرار است پاپ فرانسيس در ماه هاي آتي به سرزمين‌هاي اشغالي سفر کند.

بن ويدمن خبرنگار سي ان ان از رم گزارش داد: ديدار نتانياهو و پاپ 25 دقيقه طول کشيد و اين اولين ديدار نتانياهو با فرانسيس بود.

نتانياهو در اکتبر به ايتاليا سفر کرده بود و دفتر نخست وزير اسرائيل اعلام کرد که وي با پاپ ديدار خواهد کرد اما پاپ با نتانياهو ديدار نکرد و سخنگوي پاپ گفت چنين ديداري روي نخواهد داد و برنامه ديدار هاي پاپ تعيين شده است و دفتر نخست وزير اسرائيل مجبور به عقب نشيني شد.

ويدمن افزود: در ديدار امروز مسائل مختلفي از جمله مذاکرات فلسطين و اسرائيل، توافق اخير با ايران درباره برنامه هسته اي که نتانياهو معمولا از هيچ فرصتي براي انتقاد از اين موضوع نمي‌گذرد، صحبت شد.

البته در مورد سفر آتي پاپ به بيت المقدس نيز صحبت شد. 

واتيکان هنوز تاريخي را براي اين سفر تعيين نکرده است اما در خاورميانه گفته مي‌شود که اين سفر در اواخر ماه مي برگزار خواهد شد.

پاپ به اردن و سپس به اراضي فلسطين سفر خواهد کرد.

پاپ در سن 30 سالگي زماني که نامش خورخه برگوليو بود، به سرزمين مقدس سفر کرده است. وي در آغاز جنگ اکتبر 1973 به سرزمين هاي اشغالي سفر کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار