بنياد مسکن تاکنون 2500 واحد مسکوني روستايي را بازديد که از اين تعداد 913 واحد مسکوني تخريبي، و غيرقابل سکونت اعلام شده است.

مهديان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه زلزله برازجان در 5 بعدازظهر روز پنج‌شنبه رخ داد گفت: کار کارشناسي و برآورد ميزان خسارت وارد شده به اين مناطق از صبح جمعه هشتم آذر ماه آغاز شد و تاکنون 90 درصد از کار کارشناسي از اين مناطق به اتمام رسيده است.

وي ادامه داد: تاکنون 2500 واحد مسکوني توسط کارشناسان بنياد مسکن بازرسي و کارشناسي شده است. در زلزله اخير 48 روستا و پنج شهر از جمله سعدآباد، وحدتيه، دالکي، آبپخش خسارت ديده‌اند.

وي با اشاره به اينکه تاکنون 913 واحد مسکوني در شهر و روستا دچار تخريب شده‌اند گفت: از دو هزار و 500 واحد مسکوني بازديد شده توسط بنياد مسکن، 1100 واحد تعميري و 1500 واحد مسکوني ديوارهاي حيات آنها دچار خسارت شده است.

مهديان با اشاره به اينکه عمليات بازسازي واحدهاي مسکوني تخريبي از همين امروز آغاز شده است گفت: دولت ميزان تسهيلات واحدهاي مسکوني زلزله‌زده را تصويب کرده و تا تزريق اعتبارات دولت بنياد مسکن تسهيلات لازم را به متقاضيان ارائه مي‌کند.

معاون امور مسکن روستايي در ادامه در خصوص تسهيلات اختصاص‌يافته به اين واحدها گفت: براي هر واحد مسکوني تخريب‌شده 25 ميليون تومان تسهيلات ارزان قيمت با سود 4 درصد و 5 ميليون تومان کمک بلاعوض اختصاص مي‌يابد.

وي در ادامه افزود: واحدهاي مسکوني تعميري 10 ميليون تومان تسهيلات ارزان قيمت و دو ميليون تومان کمک بلاعوض اختصاص مي‌يابد.

مهديان در ادامه گفت: همچنين براي واحدهاي مسکوني که ديوارهاي آنها تخريب شده است يه ميليون تسهيلات ارزان‌قيمت و يک ميليون کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است و براي فضاهاي دامي واحدهاي مسکوني نيز دو ميليون کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مهديان در ادامه خاطرنشان کرد: بايد مصوبه اختصاص تسهيلات در هيئت وزيران بررسي و به بانک مرکزي ابلاغ شود که اميدواريم تا 20 روز آينده کار مقدماتي اين تسهيلات به پايان برسد و تسهيلات به متقاضيان ارائه شود.

مهديان در ادامه توضيح داد: واحدهاي مسکوني که طي سال‌هاي گذشته مقاوم‌سازي شده بودند هيچ خسارتي در اين زلزله نديده‌اند. 

مهديان در ادامه خاطرنشان کرد: اميدواريم با کمک آسيب‌ديدگان و مردم قبل از شروع گرما درسال آينده واحدهاي مسکوني به پايان برسد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار