لیگ تیراندازی با کمان روز گذشته با قهرمانی تیم‌های فولاد ماهان در 3 بخش و تیم افق سپید در بخش کامپوند آقایان به پایان رسید. اکبر باستان هم به عنوان فنی ترین کماندار لیگ برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ لیگ تیراندازی با کمان خارج سالن بعد از 16 هفته رقابت تیمها از استانهای مختلف، روز گذشته به پایان رسید.

در این دوره از لیگ 8 تیم در بخش ریکرو و 6 تیم در کامپوند آقایان شرکت داشتند. 3 تیم ریکرو و 4 تیم کامپوند بانوان هم رقابت دختران کماندار را شکل می دادند.

از بین تیمهای شرکت کننده در لیگ امسال، تیم بانک گلستان موفق به ادامه کار در بخش کامپوند آقایان نشد و تیم افق سپید که در بخش کامپوند به قهرمانی رسید از ریکرو آقایان انصراف داد.

رقابت میلیمتری کامپوند ناجا و افق سپید

تیم فولاد ماهان در بخش کامپوند آقایان به اندازه سایر رشته ها موفق نبود و رقابت این بخش بین تیمهای افق سپید و ناجا بود. بازیکنان ملی پوشی مثل قیدی وکاظم پور در تیم افق سپید حضور داشتند که با سرمایه گذاری خصوصی وارد لیگ شده بود. 

بازیکنان افق سپید در تمام روز فینال منتظر از دست رفتن امتیازات ناجا بودند تا به قهرمانی کامپوند برسند و در نهایت تیم ناجا امتیاز مورد نظر را از دست داد تا در رده دوم قرار بگیرد. تیم فولاد ماهان هم در این بخش سوم شد. حمزه نکویی دیگر ملی پوش کامپوند که به قهرمانی آسیا رسیده بود در تیم فولاد ماهان عضویت داشت.

قهرمانی ماهانی ها در سایر رشته ها

تیم فولاد ماهان در سه بخش ریکرو اقایان و بانوان و کامپوند بانوان با 23، 25 و 22 امتیاز قهرمان شد. بانوان کامپوند ماهان با حضور ملی پوشانی مثل شبنم سرلک و مینو عابدی رقابت خوبی با تیم پاس قوامین داشتند که سکینه قاسمپور دیگر ملی پوش کامپوند را به همراه داشت.

در پایان مسابقات،‌ اکبر باستان با 22  پیروزی متوالی در 16 هفته لیگ و بدون باخت به عنوان فنی ترین بازیکن معرفی شد.  
 
جذابیت بیشتر بازیها با رقابت تیم به تیم

مسابقات لیگ تیروکمان در سالهای قبل طی 3 مرحله برگزار می شد که در مرحله اول به عنوان دور مقدماتی تمام کمانداران در یک خط قرار گرفته و 32 تیر می زدند. در نهایت هر تیمی که بالاترین امتیاز را به دست می آورد، برنده بازی می شد.  

این حالت خطی کمانداران به گفته کیارستمی رئیس سازمان لیگ باعث می شد که رقابت بین تیمها منتقل نشود در حالی که با روش فعلی که تیمها رو در روی هم قرار می گیرند هر بازیکنی رقیب خود را شناخته و با توجه به اینکه هر بازینکی 2 امتیاز به دست می آورد،‌رقابت سخت می شود. 

بیشتر ملی پوشان در ابتدای لیگ از روش جدید ناراضی بوده و اعتقاد داشتند مرحله مقدماتی لیگ هیچ ربطی به شکل برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی ندارد اما در پایان لیگ این ملی پوشان با نگه داشتن اعتراضات خود، تاکید داشتند که شکل جدید برگزاری، لیگ را جذابتر کرده است.

در این روش تیمها به صورت تک به تک با هم روبرو می شوند.

اشتباه داوری در کامپوند

در جریان فینال اشتباه یکی از داوران در کامپوند اقایان باعث اعتراض تیمها شده و رفت و آمد زیادی صورت گرفت تا این اشتباه اصلاح شود.

کیارستمی رئیس سازمان لیگ در این مورد توضیح می دهد: داوری جزئی از ورزش است که درآن اشتباه هم صورت می گیرد. یکی از داوران فینال هم در اجرای قانون اشتباه کرد و به یک بازیکن اجازه داد در زمان معمول تیر نزند همین موضوع هم باعث اعتراض تیمهی دیگر شد. اعتراض تیمها وارد بود و در نهایت به این داور تذکر دادیم.

گفتنی است، با اتمام لیگ خارج سالن به زودی برنامه لیگ سالنی برای فصل زمستان هم ریخته می شود تا از ماه دی مسابقات فشرده ای در داخل سالن برگزار شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیروکمان ، لیگ ، فینال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار