رئیس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در حال حاضر 6 هزار دانش آموز استثنایی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وجیه الله پرویزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی  شهر تهران در مراسم گرامی روز جهانی معلولین که هم اکنون در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی در حال برگزاری است، ضمن گرامی داشت روز جهانی معلولین گفت: معلولیت شاید محدودیت باشد اما دانش آموزان استثنایی نشان دادند که با استفاده از تمامی سرمایه های وجودی خود درخشش هی متفاوتی را در عرصه های مختلف می توان داشت.

وی ادامه داد: دانش آموزان استثنایی در بحث پرورشی 13 رتبه برتر قرآنی در مسابقات دستی و تجسمی 27 رتبه کشوری و امسال نیز در طرح جابربن حیان 13 رتبه برتر استانی را کسب کردند.

پرویزی افزود: در شهر تهران 6 هزار دانش‌ آموز استثنایی در 7 گروه آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، چند معلولیتی، اختلالات رفتاری و یادگیری را داریم.


وجیه الله پرویزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی  شهر تهران گفت یکی از معلولیت هایی که باید هم اکنون مورد توجه قرار گیرد دانش آموزان اختلالات رفتاری و اوتیسم هستند از اینرو از سال گذشته شورای سیاست گذاری اوتیسم تشکیل شد.

پرویزی اظهار داشت با توجه به آمار ریشه اصلی او تیسم هنوز مشخص نشده آلودگی هوا، آلودگی صوتی و امواج تاثیر بسزایی در ایجاد این معلولی دارند از این رو ما امسال گروه اوتیسم را هدف قرار داده ایم و تشکیل اولین مرکز مشاوران اوتیسم را در نظر داریم.

پرویزی خاطر نشان کرد در حال حاضر 4 مدرسه تمام هوشمند در حال فعالیت هستند همچنین در هر مدرسه حداقل 2 کلاس هوشمند شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ک ، م ، ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار