معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت:تعداد گردشگران خارجی در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور 28 درصد افزایش یافت.

 اسدالله درویش امیری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: گردشگری، ایران گردی و جهانگردی به شدت متاثر از روابط خارجی است.
وی بیان کرد: چنانچه روابط و سیاست خارجی ایران با کشورهای مختلف جهان در سطح مطلوبی باشد میزان ورود گردشگر به این کشور تاحد قابل توجه ای افزایش خواهد یافت.
درویش امیری اظهار کرد: روابط خارجی مناسب تاثیر بسزایی در ایجاد رقابت و انگیزه در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دارد.
وی با اشاره به اینکه روابط خارجی خصمانه موجب آسیب جدی به سرمایه گذاری در بخش گردشگری می شود، عنوان کرد: قابلیت ها و ظرفیت های بخش گردشگری کشور باید با ورود گردشگران خارجی به تمام دنیا معرفی و شناسانده شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: حضور گردشگر خارجی در کشور نیازمند فراهم کردن زمینه و امکانات اقامتی و رفاهی است.
دروریش امیری با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و 87 هتل اقامتی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد تنها 27 مورد هتل پنج ستاره است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع هتل های اقامتی کشور 100 مورد نیز چند ستاره است افزود: خراسان رضوی با 146 بیشترین و کهگیلویه و بویراحمد کمترین هتل را دارد.
درویش امیری بیان کرد: به دلیل تنوع آب و هوایی، جاذبه های گردشگری متعدد و گردشگران بسیار وجود این تعداد هتل و اقامتگاه در ایران جوابگو نیست.
درویش امیری اظهار کرد: سالانه بیش از 200 میلیون سفر در کشور انجام می شود که محل اقامت بسیاری از گردشگران و مسافران در کنار جاده ها و یا خانه های اجاره ای است.
وی عنوان کرد: در برخی شهرهای کردستان و شمال کشور مردم خانه های خود را به گردشگران اجاره می دهند که این اقدام برخی از مشکلات اجتماعی را به دنبال داشته است.
درویش امیری ساخت هتل های اقامتی در کنار مناطق گردشگری و تفریحی را از راهکارهای موثر برای اسکان گردشگران داخلی و خارجی در مناطق مختلف کشور اعلام کرد./س
برچسب ها: گردشگران ، خارجی ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.