عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات آب سنگین اراک گفت: بازدید از این تاسیسات نشان‌دهنده فعالیت هسته‌ای شفاف کشورمان است و نشان می‌دهد موضوعی برای پنهان کردن در فعالیت هسته‌ای‌مان نداریم.

 عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا و سمیرم سفلی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات آب سنگین اراک گفت: بازدید از این تاسیسات نشان‌دهنده فعالیت هسته‌ای شفاف کشورمان است و نشان می‌دهد موضوعی برای پنهان کردن در فعالیت هسته‌ای‌مان نداریم. 

وی در ادامه افزود: تاسیسات اراک جزء تاسیسات پیشرفته هسته‌ای کشور است و جمهوری اسلامی ایران مصمم است که انرژی اتمی حاصله از آب سنگین را در آینده داشته باشد و تاسیسات اراک را تکمیل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: این اقدام در راستای اعتماد‌سازی آژانس بین‌اامللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد.

اخیرا "رضا نجفی"  نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرده، ایران از بازرسان آژانس خواسته است تا 17 آذر (8 دسامبر) از تاسیسات تولید آب سنگین اراک بازرسی کنند.

وی همچنین اظهار داشته جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مدیرکل آژانس از بازرسان خواسته است تا در قالب تفاهم ایران و آژانس با عنوان «چارچوبی برای همکاری» بازرسان 17 آذر از تاسیسات تولید آب سنگین اراک بازدید کنند و این بازرسی بر اساس تفاهم مذکور «مدیریت شده» خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار