معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حفظ حریم آثار باستانی و تاریخی به عنوان ضروریات نگهداری از آنها یاد کرد و گفت: تاکنون 10درصد آثار تاریخی ثبت شده در کشور تعیین حریم شده است.

 اسدالله درویش امیری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود:بیش از یک میلیون و 200 هزار اثر باستانی و تاریخی در کشور وجود دارد که از این تعداد 33 هزار مورد شامل محوطه و اثر تاریخی ثبت ملی شده است.
وی با بیان اینکه وجود این آثار نشان دهنده قدمت و تاریخ کهن ایران است، اظهار کرد: 750 مورد از آثار ثبت ملی مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.
درویش امیری عنوان کرد: آثار ثبت شده در کشور مربوط به هفت هزار سال پیش تا 60 سال اخیر به یادگار مانده است.
وی ابراز داشت: فراهم کردن زیرساخت ها موجب توسعه صنعت گردشگری،ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد.
درویش امیری به صدور چهار هزار موافقت نامه اصولی درحوزه گردشگری در سال های 87 تا 90 اشاره کرد و گفت: خروجی این موافقت نامه های اصولی 256مصوبه بوده که از سوی بانک های عامل حاصل شد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: با وجود بیش از سه هزار و 750 موافقت نامه اصولی در دست مردم امکان اجرای طرح های آنان در حوزه گردشگری وجود ندارد.
درویش امیری به بیان کرد: با توجه به شرایط جدید در روابط خارجی و تعامل دولت تدبیر و امید با سایر کشورهای جهان باید از این فرصت برای جذب گردشگران خارجی و رونق اقتصادی کشور استفاده بهینه کرد./س

برچسب ها: آثار ، تاریخی ، حریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.