عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: رفتار دولت در استفاده از بازنشستگان قابل دفاع نیست ولی طرح محدودیت بکارگیری از بازنشستگان ممنوعیت‌های مطلقی را فراهم می‌آورد، لذا باید با دولت وارد مذاکره شویم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد توکلی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) و در مخالفت با طرح محدودیت بکارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی اظهار داشت: رفتار دولت در بکارگیری بازنشستگان قابل دفاع نیست، دولت در بدو تشکیل قول اعتدال را داده بود ولی من اصلا در رفتار دولت اعتدال نمی‌بینم.
 
وی افزود: قوانین موجود اصالتا بکارگیری از بازنشستگان ممنوع است ولی دولت در این زمینه به استثناهای قانونی مراجعه کرده و از سالمندان بازنشسته در دولت بکار گرفته است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: مثلا در یک استان برای انتخاب مدیرکل آیا هیچ جوان تحصیلکرده‌ای با 20 سال سابقه کار وجود ندارد که از بازنشستگان برای تصدی پست‌های این چنینی استفاده می‌شود؟
 
توکلی پیشنهاد کرد: باید هیئتی مامور شود که با دولت در این زمینه مذاکره کند، ما نباید با تیغ قانون سراغ دولت برویم و مانند احمدی‌نژاد در 4 سال اول با دولت مذاکره کنیم.
 
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دوره کاری نسبت مستقیم با امید به زندگی دارد، ادامه داد: در حال حاضر امید به زندگی در کشور 73 سال است، اکنون اگر در نظر بگیریم که افراد در حدود 22 سالگی مشغول به کار می‌شوند، در سن 52 سالگی بازنشسته می‌شود و اینکه تا 73 سالگی، 21 سال فاصله دارد و در این زمان بیمه باید حقوق بازنشستگی پرداخت کند.
 
وی افزود: این موضوع هزینه بیمه‌ها را افزایش می‌دهد و از این رو باید شرایطی را به وجود آوریم که زمان اشتغال به کار افراد افزون شود.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه گفت: متاسفانه دولت جدید از بازنشستگان سالمند استفاده کرده ولی طرح عنوان شده در مجلس با توجه به افراط دولت یک تفریط است چرا که این طرح تقریبا ممنوعیت مطلق را فراهم می‌آورد و باعث تخلیه مدیران از سمت‌های مختلف می‌شود و کار دولت لنگ می‌ماند و در این میان مردم صدمه می‌بینند.
 
توکلی با اشاره به مذاکره حکومت با مردم در مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: همانگونه که حکومت د ر مسائل اقتصادی باید با مردم مذاکره کند، مجلس نیز باید درباره بکارگیری از سالمندان بازنشسته در دولت با آنها وارد مذاکره شود و بر نظر خود اصرار ورزند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، برنامه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار