در آخرين نسخه از نرم افزار واژه پرداز آفيس به طور پيش فرض زماني که بخواهيد يک متن کپي شده را Paste کنيد، قالب بندي آن متن حفظ مي شود و بالطبع با ديگر محتواي شما در يک صفحه ورد متفاوت خواهد بود که ممکن است اين امرچندان براي يک فايل نوشتاري، جالب نباشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اما مي توانيد انتخاب کنيد که تنها متن وارد شود و مابقي متعلقات مانند عکس و حاشيه در فايل ورد وارد نشود. اگر مي خواهيد اين روش را براي برنامه Word 2013 تنظيم کنيد تا ديگر هر وقت متني را در صفحه ورد خود Paste مي کنيد تنها به صورت متن ساده وارد شود، با ما همراه شويد.براي Paste کردن بدون در نظر گرفتن قالب بندي، مي توانيد با کليک روي بخش Paste in the Clipboard در زبانه Home و انتخاب گزينه Keep Text Only اين کار را به صورت دستي انجام دهيد.

اگر مي خواهيد از ترکيب Ctrl + V براي Paste کردن متن استفاده کنيد، به طور پيش فرض متن به همراه قالب بندي وارد مي شود. براي تغيير اين تنظيمات روي بخش Paste in the Clipboard در زبانه Home کليک کنيد و گزينه Set Default Paste را برگزينيد.

در پنجره تنظيمات پيشرفته اي که باز مي شود به قسمتي که درباره برش، کپي و پيست است، برويد و براي هر بخشي که مورد نظرتان است گزينه Keep Text Only را از منوي باز شده انتخاب کنيد؛ براي مثال اگر مي خواهيد اين تغيير را براي وارد کردن متن از صفحات وب به ورد انجام دهيد بايد گزينه مربوط به Pasting from other programs را تغيير دهيد.

مي توانيد به راحتي هر4 مورد را روي همين گزينه قرار دهيد تا تمام متوني که وارد Word مي شود از اين پس بدون قالب بندي باشد. البته با اين روش اگر متن مورد نظر شما حاوي هر گونه تصوير، لينک و يا قالب بندي باشد حذف مي شود. اما اگر چيزي که به دنبالش هستيد تنها متن است، با اين روش مي توانيد سرعت کار خود را بالا ببريد و نظم بيشتري به فايل مورد نظر بدهيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار