سرايت بحران سوريه به داخل لبنان، به کشته شدن شمار ديگري از افراد در شهر طرابلس واقع در شمال اين کشور منجر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ در درگيري هاي جديد ميان طرفداران و مخالفان بشّار اسد رئيس جمهور سوريه در شهر طرابلس لبنان، دست کم ده نفر از جمله يک زن کشته شدند. در درگيري هاي جديد همچنين ده ها نفر زخمي شدند.

علي رزق خبرنگار اين شبکه در گزارشي گفت: درگيري هاي جديد در شهر طرابلس لبنان مانند حمله اخير به سفارت ايران در بيروت نمايي از توطئه وسيع تر منطقه اي است که عربستان و برخي کشورهاي ديگر در پشت آن قرار دارند.  وي خاطر نشان کرد: عربستان به ويژه تلاش دارد با تشديد خشونت هاي منطقه و دامن زدن به ناآرامي ها در لبنان ناکامي هاي اخير خود را جبران کند. 

اين خبرنگار گفت: رژيم عربستان در داخل طرابلس لبنان داراي روحانيون حامي خود است و آنها بسيار به رژيم عربستان وفادار هستند و براي دامن زدن به خشونت هاي فرقه اي تلاش مي کنند. وي گفت: از اين رو درگيري هاي جديد در طرابلس لبنان نمي تواند با خشم و عصبانيت فزاينده عربستان از تحولات منطقه اي به ويژه پس از توافق ميان ايران و گروه پنج به علاوه يک بي ارتباط باشد. 

علي رزق گفت: عربستان همچنين از تحولات داخل سوريه به خاطر پيشروي هاي ارتش اين کشور خشمگين است. همچنين گزارش هاي جديد از همکاري اسرائيل و عربستان براي کمک به گروه هاي مخالف مسلح در سوريه از طريق اردن حکايت دارد. عربستان از اين طريق تلاش مي کند ناکامي هاي خود را جبران کند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: عربستان ، خشونت ، اعتراض ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار