مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، جمهوری اسلامی ایران را عضو فعال و موثر این سازمان برشمرد و از همکاری‌های ایران با این سازمان قدردانی کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه به سر می‌برد، امروز دوشنبه  11 آذر با احمد اوزومجو مدیرکل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار که کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز حضور داشت، مدیرکل سازمان با اشاره به همکاری مداوم ایران با سازمان از رهیافت مثبت و سازنده کشورمان نسبت به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی قدردانی کرد.
 
وی همچنین ایران را عضو بسیار فعال و موثر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواند.
 
عراقچی نیز در این دیدار ضمن تبریک به مدیرکل سازمان جهت دریافت جایزه صلح نوبل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود تحت کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی پایبند بوده و به عنوان بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی همواره خواهان جهانی عاری از تهدید تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی می‌باشد.
 
وی با اشاره به پیوستن سوریه به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی، از همکاری‌های این کشور با سازمان استقبال و ابراز امیدواری کرد تا الحاق سوریه باعث شود که سایر غیر اعضاء به ویژه رژیم صهیونیستی نیز به این کنوانسیون ملحق شده و ذخایر سلاح‌های کشتار جمعی خود را نابود کنند.  
 
عراقچی همچنین بر تسهیل همکاری‌های بین‌المللی در خصوص استفاده صلح‌آمیز از مواد و تجهیزات شیمیایی و رفع محدودیت‌های غیرقانونی موجود در این زمینه تأکید کرد و خواهان توجه بیشتر به نیازها و مشکلات قربانیان سلاح‌های شیمیایی شد.
 
هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی از روز دوشنبه 11 آذر ماه به مدت 5 روز در لاهه هلند آغاز به کار کرد و هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست عراقچی نیز در این کنفرانس حضور دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار