هاشمی شهر تهران را یکی از فقیرترین استان های کشور از لحاظ امکانات خواند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شورای برنامه ریزی استان تهران سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه امروز درباره فعالیت های بخش معدن استان تهران گفت: هم اکنون 620 معدن در سطح کشور فعال است که از این تعداد 230 معدن در استان تهران فعال اند که رقمی حدود 25 هزار تن تولید دارد و این رقم 12 درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: در خصوص فعالیت در بخش معدن باید اقداماتی در خصوص آبادی و تجهیز معادن انجام داد.

به گفته هاشمی بهره برداری از معدن و احیای آن از اقدامات بسیار ارزنده‌‌ای است که در کشورهای پیشرفته لحاظ می شود اما متاسفانه در کشور ما معادن بعد از بهره برداری رها میشوند و احیای معادن جزو فرهنگ بهره برداری نیست .

استاندار تهران در خصوص تجهیز و نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سرانه فرهنگی استان تهران برای هر 1000 نفر 12 متر مربع، کتابخانه برای هر 1000نفر 2 کتابخانه در استان تهران و 25 کتابخانه در کل کشور وجود دارد که در بخش فضای ورزشی سرباز برای هر 1000 نفر 84 فضا در استان و 104 فضا در کل کشور وجود دارد. باید توجه داشت که تراکم دانش آموزان هم بنا بر هر 1000 نفر 27.3 در استان تهران و 23.9 در کل کشور است که تراکم دانش اموز و معلم هم بنا بر هر 1000 نفر 24.2 در استان تهران و 23.5 در کل کشور است که این آمار و رقم نشان دهنده فقر و نبود امکانات لازم در تهران به عنوان پیشانی پایتخت است که من به عنوان استاندار تهران از شنیدن چنین اماری متعجب و متأثر شدم .

هاشمی خاطرنشان کرد: در مسکن مهر حدود 338 اماکن آموزشی وجود دارد که نیازسنجی شده است و رقمی حدود 480 میلیارد تومان اعتبار را می خواهد که این رقم در حد توان استانداری و بودجه های ملی نیست و تنها وزارت صنعت معدن و تجارت باید بودجه این مراکز را تأمین کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: هم اکنون 4 هزار و 900 بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که برای تأمین امنیت کامل باید به موتورخانه مرکزی تجهیز شود.

استاندار با بیان اینکه باید نشست خیرین مدرسه ساز بیش از پیش ارتقا یابد خاطرنشان کرد: بنا بر نیاز سنجی های انجام شده از این پس نشست های شورای برنامه ریزی صبح ها در شهرستان های استان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: کلان شهر ، تهران ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار