مرکز مقررات ملي ساختمان در حوزه شهر سازي و راه و فناوري در مرکز تحقيقات راه و مسکن شهر سازي راه اندازي شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شکرچي زاده رئيس مرکز تحقيقات راه مسکن و شهر سازي در نشست خبري چهارمين نمايشگاه وزارت راه و شهر سازي با اشاره به اينکه وزارت راه و شهر سازي باز تعريفي جديد از نوع ماموريت ها و عملکرد هاي اين سازمان را در دستور کار خود قرار داده است گفت:اين مجموعه به صورت فعال، پويا و چالاک در راستاي سياست هاي وزارت راه و شهر سازي اقدامات خود را انجام مي دهد.
 
وي ادامه داد: اين مرکز تحقيقات براي  افزايش سياست هاي خود اقدام به راه اندازي چند پژوهشکده در حوزه هاي مسکن و ساختمان ، حمل و نقل ،‌اقتصاد حمل و نقل و اقتصاد مسکن و همچنين پژوهشکده اي در بخش معماري و شهر سازي  راه اندازي کرده است.
 
شکر چي زاده در ادامه افزود: اين مرکز به صورت فعال و پويا تحقيقات و کاربردي، راهبردي در حوزه ي مسکن و راه انجام مي دهد.
 
معاون وزير راه و شهر سازي در ادامه تصريح کرد: ماموريت جديد اين سازمان راه اندازي مرکز مقررات ملي ساختمان است که به اين  مرکز از سوي وزارت  راه و شهر سازي واگذار شده است.
 
شکر چي زاده  درادامه افزود: طي چند ماه گذشته مقررات ملي ساختمان  در بخش هاي راه و ترابري نيز انجام مي شود.
شکر چي زاده در خصوص صنعتي سازي ساختمان نيز گفت: صنعتي سازي ساختمان از سال 1386 آغاز شده و ارزيابي و ارائه گواهينامه صنعتي سازي بر عهده مرکز راه و مسکن و ساختمان گذاشته شده است.
 
معاون وزير راه و شهر سازي در ادامه توضيح داد: انجام پروژه هاي صنعتي سازي به صورت راهبردي در خصوص مرکز راه و مسکن و ساختمان انجام مي شود.
 
وي در ادامه با اشاره به مبحث انرژي در بخش ساختمان کشور گفت:بيش از چهل درصد از انرژي در اين بخش هدر مي رود که 36 درصد از آنها مربوط به بخش مسکن و 25 درصد از آنها مربوط به بخش حمل و نقل است.
 
شکرچي زاده در ادامه افزود: ارزيابي سيستم انرژي در بخش ساختمان نيز از ديگر اقدامات اين مرکز به شمار مي رود.

رئيس مرکز تحقيقات راه و شهر سازي با اشاره به اينکه هماهنگي هاي جديدي با وزارت نفت و سازمان بهينه سازي سوخت براي کنترل انرژي انجام شده است گفت: با هماهنگي و کاهش مصرف انرژي داريم.
 
شکرچي زاده در ادامه در خصوص کيفيت ساخت و سازها در کشور گفت: از چهل سال گذشته ماموريت اصلي اين مرکز افزايش يافت کيفيت مصالح و ساخت و ساز بوده است که سعي در انجام هر چه بهتر اين ماموريت داريم.
 
انتهاي پيام/




برچسب ها: مقررات ، مرکز ، شهر سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار