معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص مسکن مهر گفت: 2 ميليون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور هدف‌گذاري شده که تاکنون 2 ميليون 150 هزار واحد شروع شده است‌.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مجيدي در نشست چهارمين نمايشگاه وزارت راه و شهر‌سازي با بيان اينکه 220 هزار کيلومتر راه  در کشور وجود دارد، گفت: از اين ميزان 103 هزار کيلومتر مربوط به  آسفالت راه هاي روستايي بوده و ساير قسمت ها مربوط به آزاد راه ها، راه هاي اصلي و فرعي بوده است. 
 
وي ادامه داد: با ارزيابي انجام شده از دويست هزار کيلومتر راه ، 2000 ميليارد ريال اعتبار براي تعمير و آسفالت راه ها نياز است.
 
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: بر اساس قيمت روز سالانه هشت هزار ميليارد تومان هزينه نگهداري راه ها است.

وي با اشاره به اينکه مهم ترين اقدام در راه ها نگهداري از آنها در زمستان است گفت: در اين بخش با مشکلات بسيار زيادي از جمله کمبود اعتبار روبرو هستيم و نمي توانيم به نحو مطلوب در اين بخش کاري انجام دهيم و راه هاي اصلي را ايمن کنيم.

***افزايش کيفيت راه ها بر عهده دولت است
 
مجيدي در ادامه داد: بر اساس ماده 44 قانون اساسي بخش عمده اي از راه ها مربوط به بخش خصوصي است که  در اين بخش اقداماتي از جمله بهره برداري  از آن ها در اختيار بخش خصوصي است.
 
وي در ادامه تصريح کرد:تنها هزينه نگهداري با افزايش کيفيت راه ها بر عهده دولت است.
 
مجيدي در ادامه توضيح داد:چالش هاي  که در حمل و نقل جاده اي دولت با آن روبرو است سوانح رانندگي مي باشد که از صد درصد سوانح سي درصد از آنها مربوط به شهرها و 70 درصد مربوط به راه است.
 
وي در ادامه ياد آور شد: روزانه بين 70 نفر در داخل و برون شهري کشته و بين 300 تا 400 نفر مجروح مي شوند.
 
وي در ادامه افزود: سعي در کاهش سوانح رانندگي در طول سال داريم.
 
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه گفت: در بخش حمل و نقل ريلي ده هزار پانصد کيلومتر راه آهن ساخته شده  که نهصد پنجاه کيلومتر از اين ميزان در راه آهن در دست ساخت است و سي هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

*** برنامه ارتقاي ناوگان ها به سه هزار واگن را داريم

 
مجيدي با اشاره به اينکه برنامه ارتقاي ناوگان ها به سه هزار واگن را داريم گفت:در حال حاضر 700 واگن فرسوده در بخش حمل و نقل ريلي  وجود دارد که نيازمند دوازده هزار ميليارد تومان اعتبار براي بخش خصوصي است که اين ناوگان ها را ارتباط دهد
 
مجيدي با اشاره به اينکه در خطوط ريلي بخش مسافر و بار در اختيار بخش خصوصي قرار گرفته است گفت: تنها خطوط ريلي از راه آهن در اختيار دولت قرار دارد.

مجيدي در ادامه افزود: در حال حاضر 92 درصد ظرفيت مسافر بري راه آهن تکميل شده است.
 
وي در ادامه افزود: در حال حاضر بخش ريلي پنج و نيم درصد ارتقا يافته که بايد به هيجده درصد برسد و در بخش باري راه آهن نيز بايد به ده و نيم درصد ارتقا بخشد.

***تاکنون ششصد هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است

 
معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص مسکن مهر گفت: دو ميليون و سيصد هزار واحد مسکن مهر در کشور هدف گذاري شده که تاکنون دو ميليون صد و پنجاه هزار واحد شروع شده است .
 
وي در ادامه افزود: از دو ميليون صد و پنجاه مسکن مهر 950 از آنها خود مالکي بوده است.
 
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: تاکنون ششصد هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده و 600 هزار در دست اجرا است.
 
مجيدي در ادامه تصريح کرد: هشتصد هزار واحد مسکن مهر در شهر هاي بالاي بيست و پنج هزار نفر و 400 هزار واحد در شهر هاي جديد در دست ساخت است.
 
وي در ادامه افزود:250 هزار واحد مسکن مهر در شهرهاي بالاي بيست و پنج هزار نفر باقي مانده است.
 
مجيدي در ادامه خاطر نشان کرد: 600 هزار واحد مسکن نيمه تمام نيز در کشور وجود دارد.
 
معاون وزير راه و شهر سازي با اشاره به اينکه براي دو ميليون و صد و پنجاه واحد مسکن مهر خط اعتباري بالغ بر پنجاه هزار ميليارد از بانک مرکزي به بانک مسکن گرفته ايم گفت: تاکنون 42 هزار ميليارد تومان پرداخت شده و براي مابقي نيز در حال برنامه ريزي هستيم.
 
وي با اشاره به اينکه مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازي در حال ساخت است: مبلغي بالغ بر 95 هزار ميليارد خط اعتباري نياز دارد.
 
مجيدي با اشاره به اينکه 600 هزار واحد مسکوني خالي در کشور وجود دارد گفت: بايد اين ميزان واحد هاي  مسکوني را از دست سرمايه گذاران خارج کنيم.
 
وي در ادامه افزود: يکي از مهم ترين اقدامات ما در بخش مسکن مشارکت مردم در بخش مسکن است.

***قرار گاه خاتم الانبيا از آزاد راه تهران - شمال خارج شد
 
مجيدي در ادامه در خصوص آزاد راه تهران – شمال گفت: اين آزاد راه چهار قطعه دارد که قطعه اول آن سي کيلومتر افتتاح و قطعه ي چهارم آن افتتاح شده است و در حال ساخت قطعات دو و سه آن هستيم.

وي با اشاره به اينکه تعمير قطعات دو و سه آزاد راه تهران و شمال نيازمند هشت هزار ميليارد اعتبار است .
وي با اشاره به اينکه نقدينگي اين آزاد راه يکي از مشکلات در اين بخش است گفت: در صورتي که منابع مالي اين آزاد راه تامين شود قطعات دو و سه آن ظرف سه تا چهار سال آينده به بهره برداري مي رسد.
 
وي با اشاره به اينکه قرار گاه خاتم الانبيا از اين آزاد راه خارج شده است گفت: بنياد مستضعفان نيز از اين پروژه خارج شده است.
وي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص قيمت کنترل قيمت مسکن در بازار داخلي گفت: در کنترل دولت نبوده  و تا زماني که بازار ارز و تقاضا به توافق نرسند قيمت ها در نوسان خواهد بود.
 
وي در ادامه افزود:براي کنترل قيمت ها بايد قانون ماليات براي واحد هاي خالي منعقد شود که اين قانون در مجلس در حال بررسي است.
 
مجيدي در ا دامه خاطر نشان کرد: براي کنترل بازار اجاره نيز بايد کشور هاي اروپايي قرار داد هاي چهار ساله منعقد کنيم تا بتوان به يک ثبات لازم در بازار دست يابيم.
 
مجيدي در ادامه در خصوص واحد هاي مسکن مهر گفت: وزارت نيرو براي تامين زير ساخت ها نيازمند يک هزار ميليارد اعتبار بوده  که  به دليل افزايش تورم اين ميزان به شش هزار ميليارد تومان رسيده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قرار گاه ، خاتم ، واحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار