مشاور وزير و مدير كل دفتر وزارتي ، از تشكيل ۳ كارگروه براي اجرايي شدن درخواست‌هاي رئيس جمهور در موضوع زنگ انشاء ، گسترش فرهنگ مطالعه و روش‌هاي صحيح گفتگو خبر داد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد بطحايي در خصوص تقويت زنگ انشا و گسترش فرهنگ كتابخواني در ميان دانش‌آموزان  افزود : بر اساس سخنان رئيس جمهور برنامه‌هايي با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و روش‌هاي صحيح گفت‌وگو مدنظر داريم.
 
مشاور وزير و مدير كل دفتر وزارتي با اشاره به اينكه زنگ انشا و نگارش به دليل پيچيدگي‌هاي آن در زمان طولاني‌تري ممكن مي‌شود ، اظهار داشت : در خصوص كتابخواني و گفت‌وگو به نتايجي رسيده‌ايم كه تلاش مي‌كنيم در سال تحصيلي جاري آنها را اجرايي كنيم.
 
 وي در ادامه خاطر نشان كرد : بايد توجه داشت كه سال تحصيلي شروع شده است و هر تصميم جديد براي اضافه شدن يك زنگ به تعداد زنگ‌هاي مدارس مي‌تواند در حوزه برنامه ريزي درسي مشكل ايجاد كند.  
 
بطحايي ادامه داد: سال تحصيلي شروع شده است، برنامه درسي رسمي در قالب جدول مواد درسي به همراه ساعت آن مشخص شده و برنامه مدارس بر اساس اين جدول تنظيم شده است بنابراين اگر آن را تغيير دهيم با مشكل مواجه مي‌شويم.  
 
وي ادامه داد: اضافه كردن يك زنگ به ساعات درسي مدارس در سال تحصيلي جاري ممكن نيست و بايد اين نوع از تغييرات را بعد از سال تحصيلي اعمال كرد اما مي‌توان از ظرفيت‌هاي فوق برنامه يا ظرفيت برخي دروس مرتبط مانند تاريخ و ادبيات براي تحقق بخشي از خواست‌هاي رئيس جمهور استفاده كرد.  
 
مشاور وزير و مدير كل دفتر وزارتي بيان كرد: بخشي از نظرات را در سال تحصيلي جديد تامين مي‌كنيم و در سال تحصيلي آينده تغييراتي را در برنامه درسي اعمال خواهيم كرد.  
 
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مدارس مي‌توانند از ظرفيت روز پنج شنبه براي اجراي گفتمان‌هاي دانش‌آموزي، زنگ مطالعه و انشا استفاده كنند، افزود: استفاده از ظرفيت روز 5 شنبه يك شرط اساسي دارد و آن هم اين است كه بايد كاملا اختياري باشد يعني نمي توانيم مديران و دانش‌آموزان را ملزم كنيم كه حتما براي اجراي اين برنامه‌ها روز پنجشنبه به مدرسه بيايند بنابراين استفاده از ظرفيت روز 5 شنبه براي اجراي فوق برنامه به شرط موافقت اوليا بلامانع است.
 انتهای پیام/

برچسب ها: تشکیل ، کارگروه ، زنگ ، انشاء ، مطالعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار