مسئول بخش آزادي هاي ديني در مرکز ديده‌بان حقوق بشر بحرين تصميم رژيم آل خليفه را در تخريب يکي ديگر از مساجد تاريخي اين کشور محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني «اللؤلؤه» ؛ شيخ ميثم السلمان اقدام رژيم آل خليفه را در تبديل کردن مسجد تاريخي «ابوذر الغفاري» به پارک محکوم کرد.
به گزارش اين شبکه، وي گفت اين اقدام رژيم حاکم در دومين سالگرد ارائه گزارش حقيت‌ياب کميته بسيوني صورت مي گيرد که بايسته بود نقطه تحولي در بحرين باشد و همه اقدامات مغاير حقوق بشر در کشور متوقف شود.

شيخ السلمان تاکيد کرد توصيفي که بسيوني در گزارش خود درباره اقدام رژيم حاکم در تخريب کردن سي و هشت مسجد به کار برد، منطبق با برخي اقدامات حاکميت در برخورد با مساجد جعفري ويران شده و آزادي هاي ديني نيز است.

وي افزود: در گزارش بسيوني تاکيد شده است که چنين اقداماتي نشان دهنده وجود مجازات گروهي عليه مذهبي خاصر است و پس از دو سال نيز تصميم براي تبديل کردن مسجد تاريخي ابوذر الغفاري به پارک نيز مجازات گروهي عليه يک مذهب خاص است.

شيخ سلمان تاکيد کرد رفتارها و اقدامات رژيم حاکميت نشان مي دهد همه بحريني ها به صرف نظر از اختلافهاي سياسي و مذهبي بايد مانع از اين تصميم حاکميت در تبديل اين مسجد به پارک شوند.وي بر ضرورت برپايي نماز در زمين همه مساجد ويران شده از جمله مسجد ابوذر تاکيد کرد و از حاکميت خواست از تکرار اشتباه هاي قبلي و دادن وجه مذهبي به بحران کشور خودداري کند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: مسجد ، تخریب ، بحرین ، خلیفه ، بشر ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار