مدیر آموزش و پرورش روانسر از آغاز برداشت زعفران از سطح یک هکتار از اراضی زارعی هنرستان کشاورزی خوشه های زرین این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رحیم کرمی گفت: کشت زعفران برای دومین سال متوالی در مزارع هنرستان کشاورزی با مشارکت دو تن از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه رازی کرمانشاه و هنر آموزان این هنرستان انجام شده است.


وی هدف از کشت زعفران در هنرستان کشاورزی را آموزش هنرجویان، ترویج فعالیت های تولیدی در هنرستان و ترویج فرهنگ کشت این محصول با ارزش در سطح شهرستان برشمرد .

کرمی
افزود: هنرستان کشاورزی خوشه های زرین با 118 هکتار زمین و دو حلقه چاه عمیق در کیلومتر پنج جاده روانسر به کامیاران در رشته های زراعت دانه های روغنی و زعفران، تهیه و تعمیر ماشین های کاشت و سیستم های آبیاری تحت فشار به 120 هنرجوی پسر آموزش می دهد.

مدیر هنرستان کشاورزی خوشه های زرین شهرستان روانسر نیز در این مورد، گفت: در سال گذشته بیش از 15 گرم زعفران از سطح یک هکتار کشت شده برداشت شد و پیش بینی می شود این میزان امسال به 100 گرم افزایش پیدا کند.

فرشید غیبی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین خاک مناسب شهرستان روانسر کشت زعفران در این شهرستان بسیار مناسب و بازده اقتصادی خوبی دارد.

وی مزایای اقتصادی کشت زعفران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بازده در آمدزایی زعفران از سال سوم کشت آن می باشد و زمان گل چینی به مدت 20 روز بصورت روزانه و در اواخر ماه های آبان و آذر است./س

برچسب ها: آغاز ، برداشت ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.