نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت:با پیگیری هایی که در ماه های اخیر با دولتمردان یازدهم در بخش های مختلف داشتیم قرار است تبدیل پارس آباد به منطقه آزاد تجاری مطرح شده و تصمیصم گیری در این زمینه با بررسی های کارشناسی انجام شود.

حجت الاسلام حبیب برومند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: البته وعده دولت دهم در این زمینه بیشتر جنبه تبلیغاتی و شعاری داشته و ما امیدواریم در دولت یازدهم با تدبیر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور این طرح به تصویب رسیده و پارس آباد که دارای ظرفیت خوب تجاری، گردشگری و بالاتر از همه کشاورزی بتواند از مزایای منطقه آزاد تجاری استفاده کند.

وی این تغییر و توجه جدی دولت در مسیر تبدیل شدن پارس آباد به منطقه آزاد تجاری را نیازمند تأمین بسیاری از زیرساخت ها نظیر راه، راه آهن، فرودگاه و برخی از پروژه های عمرانی بیان کرد و افزود: البته کارهای خوبی در این حوزه ها در سال های اخیر انجام شده اما به دلیل نواقصات و برخی از بی توجهی ها نسبت به تکمیل این زیرساخت ها نیاز به اهتمام جدی داریم.

حجت الاسلام برومند گفت: با تکمیل و بهره برداری از پروژه های پایاب سد خدا آفرین، تکمیل و مطالعه پروژه نفت مغان و دیگر طرح های زیربنایی نرخ بیکاری کاهش یافته و در عوض رشد و بالندگی اقتصادی و اشتغال منطقه را شاهد می شویم.

و گفت: وزیر نفت قول داده است تا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و به ویژه فاینانس خارجی در استخراج و اکتشاف نفت مغان سرعت عمل بیشتر را به خرج داده و بستری را فراهم کند تا دغدغه مردم مغان بعد از سال ها پایان یابد که در این زمینه قرار است به همراه استاندار اردبیل ملاقاتی را با وزیر نفت داشته باشیم/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، منطقه ، آزاد ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
انشاءالله عملی شود.شنیدن کی بود مانند دیدن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
من هم امیدوارم این حرفا اادعا نباشه وروزی به حقیقت برسد که بیله سوار منطقه آزادتجاری شده انشالاه
Iran (Islamic Republic of)
رضا گیگلو
۱۵:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
ان شاالله منطقه آزاد می شود
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۱:۰۲ ۲۴ تير ۱۳۹۳
امیدواریم که این همه ادعا روزی به حقیقت به پیوندد
Germany
مرتضی
۲۱:۱۰ ۱۷ تير ۱۳۹۳
خواسته همه ای شهروندان پارس آباد هستش ان شاالله که میشه از نماینده محترم هم خواهشمندیم تمامی تلاش شان را بنمایند
یاشاسین پارس آباد
United States of America
رضا
۱۷:۴۹ ۱۳ تير ۱۳۹۳
ارزوی هر شهروند پارسابادی تبدیل پارساباد به منطقه ازاد است و پیوستن به منطقه ازاد ارس است خاهشمند است نماینده محترم تمام اقدامات لازم در این زمینه کوتاهی نفرمایند