بر اساس آخرین سرشماری حداقل 486 راس گورخر ایرانی در بهرام گور زیست می کنند که نوید بخش خروج نام این گونه از لیست گونه های در معرض خطر انقراض است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت : با پایان سرشماری پاییزه حیات وحش در منطقه حفاظت شده بهرام گور جمعیت گور ایرانی نسبت به پارسال 12درصد افزایش نشان می دهد .

ابراهیمی کارنامی افزود : به گفته این کارشناس این گونه جز در ایران ، در تمام کشورهایی که روزی پراکندگی داشته ،منقرض شده و آخرین بازمانده آنها در دو جمعیت مجزا یعنی یکی در انتهای شمالی بیابان مرکزی ایران در پارک ملی توران و دیگری در انتهای جنوبی آن منطقه حفاظت شده بهرام گور است .

وی اضافه کرد : با تدابیر اندیشیده شده و افزایش حفاظت فیزیکی ، گشت و کنترل مستمر محیط بانان در منطقه ، افزایش حضور محیط بانان و تهیه و ایجاد تجهیزات و امکانات آبرسانی و غذا رسانی به این حیات وحش و لایروبی مستمر چشمه ها و آبشخورها ، شرایط جهت زاد و ولد و زندگی آرام این گونه ارزشمند فراهم شده و خوشبختانه مراقبت های لازم از این گونه صورت گرفته و علوفه و غذای کمکی مورد نیاز در فصول سرد و خشک تامین شده است.

گور ایرانی از نظر ظاهری شباهت زیادی به الاغ دارد ولی قدری از آن بزرگتر است . جمجمه نسبتا کشیده گوش های بلند، باریک و نوک تیزی دارد و رنگ موهای انتهای دم ، اطراف سم و انتهای گوش آنها سیاه رنگ است .

نوار قهوه ای رنگی در ناحیه ستون مهره ها وجود دارد و این نوار از بالای سر شروع شده و تا انتهای دم کشیده شده و در ناحیه گردن نیز یال کوتاه و برافراشته ای به رنگ قهوه ای تیره وجود دارد/س .

انتهای پیام/

برچسب ها: خروج ، نام ، گورخر ، انقراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.