ابوترابی با بیان اینکه افزایش بودجه دردی را درمان نمی‌کند، گفت: بیماری مزمن مدیریت کشوری عدم استفاده درست از منابع موجود است که باید با ارتقای بهره وری حداکثر استفاده را از منابع ببریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ حجت السلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ۱۱ آذر در حاشیه مراسم تجلیل از استادان ایثار گر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه سلامت گفت: با توجه به بودجه انقباضی در کشور باید سعی کنیم هزینه‌های کشور را تا حد ممکن کاهش دهیم و امکان حضور بخش غیر دولتی را در تمام عرصه‌های مدیریتی کشور همچون سلامت فراهم کنیم. 

وی با بیان اینکه به هر میزانی که در این مسیر حرکت کنیم به دست آوردهای بهتری دست خواهیم یافت، افزود: نگاه وزیر بهداشت به همکارانش معطوف به تحول در نظام سلامت و تحقق اهداف این حوزه از جمله کاهش سهم بیماران در پرداخت هزینه‌های درمان است که برای آن نقشه‌ای تعریف کرده‌اند که امیدواریم این نقشه در سال‌های پیش رو ما را به این هدف برساند. 

ابوترابی ادامه داد: در مجموع منابعی که در بودجه پیش بینی می‌شود متناسب با هزینه‌های واقعی دیده نمی‌شود، بنابراین باید حرکت به سمت بودجه کارآمد باشد و بخش خصوصی را فعال کنیم تا خدمات مطلوب و مناسب را از طریق افزایش سهم این بخش خریداری کنیم و رضایتمندی مردم را افزایش دهیم. 

وی با تاکید بر اینکه افزایش بودجه دردی را درمان نمی‌کند ، خاطر نشان کرد: استفاده درست منابع درست است، بیماری مزمن مدیریت کشور عدم استفاده درست از منابع موجود است بنابراین باید ارتقای بهره وری و حداکثر استفاده را از منابع ببریم. 

ابوترابی در پاسخ به این سوال که مسئولین بهداشتی و درمانی کشور از اینکه سلامت هیچ‌گاه جزء اولویت‌های اولیه دولت قرار نمی‌گیرد، شاکی هستند، عنوان کرد: بخش سلامت همیشه جزء سه اولویت اصلی مجلس و دولت بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار