با استقرار بیش از 179 واحد صنعتی مرتبط با بخش کشاورزی، تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار تن محصول کشاورزی در فارس فرآوری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: توسعه بخش کشاورزی با استقبال سرمایه گذاران همراه بوده است و هم‌اکنون با استقرار بیش از 179 واحد صنعتی مرتبط با بخش کشاورزی موفق به فراوری بیش از یک میلیون و 300 هزار تن محصول کشاورزی شده‌ایم که به نوبه خود از میزان صادرات خام و فراوری نشده محصولات کشاورزی به خارج از استان می‌کاهد.

خرد بیان کرد: در شهرستان‌های شرقی استان از جمله جهرم و قیروکارزین بیش از 10 واحد صنعتی به صورت مستقیم در بخش بسته بندی و فراوری محصولات کشاورزی فعال هستند.

وی افزود: پیشنهاد برای استقرار صنایع تبدیلی در تمام مناطق فارس وجود دارد و هم‌اکنون تعداد قابل ملاحظه‌ای از طرح‌های پیشنهادی مصوب و به بانک‌های عامل ارسال شده است تا در صورت تامین اعتبارات تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند.

خرد عمده مشکل فراروی صاحبان صنایع را مشکل تهیه وثیقه دانست وگفت: صنایع برای آغاز و ادامه فعالیت خود نیازمند سرمایه در گردش مناسبی هستند که باید از سوی بانک‌های عامل تهیه و بدین صورت در فعالیت اقتصادی و اشتغالزای آنان مشارکت کرد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرآوری ، محصول ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.