در این کارگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ، مدیر کل ورزش و جوانان استان ، مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان و قهرمانان پارالمپیک استان حضور داشتند و هدف جنبش پارالمپيک و جایگاه ورزش جانبازان و معلولین تبیین و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،مدیرکل ورزش و جوانان استان ، ضمن تبریک هفته ي پارالمپيک به جانبازان و معلولان سرافراز استان و کشورمان، این هفته را بهانه خوبی برای پاسداشت شان و منزلت این عزیزان دانست.

اسبقیان، افزود : امروزه ورزش در اتحاد و آشنايى يا پيوند و دوستى همنوعان با هم نيز نقش کليدى دارد و خوشبختانه نگاه ورزش استان به این مهم، کاملا حمایتی و ارزشی است و عملکرد و جایگاه جانبازان و معلولین استان در کشور و سهم بسزایی که ملی پوشان آذربایجان شرقی در کسب مدال های رنگارنگ مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک دارند، تائیدی بر این مدعاست.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، به این موضوع اشاره کرد : ارتقاى ورزش معلولان يکى از اهداف اصلى کميته بين المللى پارالمپيک است، اما دستيابى به اين هدف با موانعى روبروست که بايد از پيش رو برداشته شود.

يکى از راه هاى گذر از اين موانع برگزارى هفته پارالمپيک در کشورهاست که جمهورى اسلامى ايران کشور پيشنهاد دهنده اين موضوع به کميته ملى پارالمپيک بوده است. افتخارآفرینی ورزشکاران و قهرمانان جانباز و معلول ایران اسلامی در عرصه های بین المللی، آسیایی، جهانی و پارالمپیک ها، گویای عزم مسئولان نظام جمهوری اسلامی در راستای توجه به ورزش معلولين است، چرا که امروزه ورزش بعنوان تاثيرگذارترين عامل اجتماعى جهت ايجاد غرور ملى و افزايش سلامت و شادابى جامعه از سوى تمامى کشورها پذيرفته شده و دولتمردان دنيا سعى دارند جداى از توجه به ابعاد شادى بخش، اقتصادى، فرهنگى و سياسى آن، از حضور مردم على الخصوص معلولين در ورزش براى افزايش سلامت روحى روانى جامعه بهره ببرند، اتفاق مهمی که نیازمند عزم عمومی و بسیج همگانی مردم و مسئولان در راستای توجه بیشتر به معلولين دارد و در این ارتباط همراهی و همدلی خانواده معلولین برای تشویق آنان به ورزش کردن و خروج معلولين از کنج خانه ها، حائز اهمیت است.

اسبقیان خاطرنشان كرد : ورزش کشورمان پیام معنویت را به جهانیان صادر میکند و اهتزار پرچم پرافتخار کشورمان در میادین جهانی خصوصا پارالمپیک باعث افتخار و مباهات و سرافرازی ایران اسلامی شده است./ش

برچسب ها: برگزاری ، کارگاه ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.