مدیر آموزش و پرورش ساوجبلاغ از اجرای طرح‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس دخترانه این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران رحمت‌الله نژاد فلاح اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد افزایش هجمه‌ها و تهدیدهای دشمنان اسلام و انقلاب علیه باورها و اعتقادات مذهبی جوامع اسلامی به طور کلی و ایران به طور خاص هستیم.

وی افزود:‌ هدف دشمنان از تهاجم فرهنگی، سست کردن باورها و اعتقادات نسل جوان ما و دور کردن آنها پیگیری آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است و می‌دانند که اگر جوانان ما بر اساس تعالیم دینی و اعتقادات مذهبی تربیت شوند، نمی‌توانند علیه به اهداف استعماری و استکباری خود علیه ملت‌های مسلمان به ویژه ایران دست یابند.

مدیر آموزش و پرورش پرورش شهرستان ساوجبلاغ افزود: طی بیش از سه دهه عمر انقلاب اسلامی، همواره مردم ولایی ایران با اتکا به قدرت ایمان خود در برابر زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کرده‌اند و اگر می‌خواهیم همچنان با عزت و سربلند باشیم، باید در حوزه فرهنگی برنامه‌ریزی و تلاش جدی داشته باشیم.

نژادفلاح ادامه داد: به همین دلیل است که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند که باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و شبیخون فرهنگی غرب آماده بوده و با افزایش بصیرت و آگاهی جامعه به ویژه نسل جوان در برابر تهدیدات مقاومت کنیم.

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی مباحث تربیتی و پرورشی در این حوزه چه برنامه‌هایی دارد، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما اجرای برنامه‌های معنوی، مذهبی و فرهنگی ویژه دانش‌آموزان است که در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود.

نژادفلاح با بیان اینکه در تهاجم فرهنگی دشمنان دختران مومن و مسلمان کشورمان هدف نخست هستند، گفت: برای مقابله با این تهاجم طرح‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دست اجرا داریم که بخش‌هایی از آن طی هفته‌های گذشته در مدارس دخترانه اجرایی شده است.

وی افزود: هدف از این طرح افزایش بصیرت و آگاهی دختران دانش‌آموز و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است و معتقدیم دختران و بانوان ما با حفظ حجاب خود می‌توانند بسیاری از توطئه‌های دشمنان در راستای ترویج فرهنگ بی‌بند و باری را خنثی کنند.

نژادفلاح در پایان گفت: اجرای طرح ترویج عفاف و حجاب در مدارس دخترانه شهرستان ساوجبلاغ تا پایان سال تحصیلی جاری تدوام خواهد داشت.

انتهای پیام/م
برچسب ها: البرز ، حجاب ، عفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.