180 کارخانه چای‌سازی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،معاون بازرگانی سازمان چای کشور در نخستین جشنواره ملی چای و عسل ایرانی در پارک نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه چای از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های بشر بوده که ابتدا در چین، هند و ژاپن کشت می‌شد،گفت:امروزه چای مصرف قهوه را گرفته و کشت آن بیش از 32 هزار هکتار از اراضی کشور را به خود اختصاص داده است.

صفاری با بیان اینکه از 180 کارخانه فعال در کشور،10 کارخانه چای‌سازی در غرب مازندران فعالیت دارند،افزود: 60 هزار خانوار کشاورز به کار چای‌کاری و بیش از 500 هزار خانوار به طور غیرمستقیم در این شغل فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور برتر تولید کننده و یکی از پرمصرف کننده‌‌‌ترین چای جهان است، گفت:یک چهارم نیاز چای کشور در خود کشور تولید می‌شود اما هنوز شرایط فروش قابل قبول در جامعه مهیا نشده است.

معاون بازرگانی سازمان چای کشور تصریح کرد: استفاده از چای طبیعی می‌تواند به دلیل وجود مواد ارزنده دارای خاصیت ضد سرطان ریه و دندان، کاهش سکته مغزی و آرام بخش اعصاب و روان محسوب شود و همچنین چای ایرانی به دلیل عدم استفاده از هرگونه مصرف سم از جایگاه ویژه‌ای در امر سلامت و امنیت غذایی برخوردار است./ش


برچسب ها: کارخانه ، چای ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.