مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم ارتقای بهره وری در تمامی حوزه های کاری تاکید کرد و گفت: آذربایجانی ها سابقه درخشانی در فعالیت های اقتصادی دارند و ارس قابلیت تبدیل به الگوی توسعه ای مناطق آزاد را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عرب باغی در جمع اعضای شواری اداری این منطقه گفت: منطقه آزاد ارس استعداد فراوانی برای توسعه دارد و هدف ما تبدیل ارس به منطقه ای بین المللی است و برای دستیابی به این مهم باید سرعت کار افزایش یافته و توسعه ارس دغدغه همگانی شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری در فعالیت های تجاری، تولیدی، صنعتی، خدماتی، صادراتی و سایر حوزه های فعال در ارس افزود: این منطقه همچون زمینی حاصلخیز برای بهره برداری است و نیازمند کارشناسی دقیق و ایجاد فعالیت هایی با ارزش افزوده بیشتر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: مردم انتظاراتی بجا از منطقه آزاد دارند و باید از فضای بوجود آمده در دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات در راستای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فضای بوجود آمده در مذاکرات ژنو نتیجه استقامت ملت ایران در برابر تحریم ها بوده است افزود: ایرانیان سابقه درخشانی در ایستادگی برابر زورگویی ها داشته اند و بار دیگر با مقاومت و اعتماد به خادمان ملت آینده ای امیدوارکننده در پیش رو خواهد بود.

عرب باغی با بیان اینکه لازمه جذب سرمایه گذاران بزرگ تامین زیرساخت ها می باشد گفت: منطقه آزاد ارس برای پیشرفت و توسعه نیازمند خدمات سایر ادارات دولتی است و در این خصوص باید همکاریهای لازم وخدمات تخصصی توسط این ادارات بانجام برسد.

وی افزود: لازم است در مراکز ارائه کننده خدمات در تمامی حوزه ها تجدید نظر شود چراکه کار ما برخورد با سرمایه گذاران خارجی می باشد و باید برای جلب نظر آنان افکار سنتی را کنار بگذاریم.

عرب باغی تکریم سرمایه گذاران خارجی را مهم برشمرد و افزود: کشورهای در حال توسعه با اهمیت دادن به فرهنگ، آداب، سنن و رفتارهای سرمایه گذاران خارجی توانسته اند سرمایه های کلانی را جذب کرده و تبدیل به قطب های صنعتی دنیا شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس توجه به زیبایی شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: زیبایی و آراستگی شهر امری مهم است و باید برتری منطقه آزاد نسبت به محیط خارج از آن به وضوح مشاهده شود.

وی با اشاره به وضعیت مدارس و مراکز بهداشت و درمان موجود در جلفا گفت: هر سرمایه گذاری قبل از آشنایی با امکانات و زیرساخت ها نسبت به خدمات اولیه، امنیت روحی و جسمی خود و خانواده اش حساس است و در این بین وجود هتل و مراکز اقامتی استاندارد، مراکز درمانی و مراکز آموزشی در اولویت قرار دارد و باید تمامی امکانات فراهم شده در منطقه ارس نیز در خودر شان یک منطقه آزاد و سرمایه گذاران باشد/س

برچسب ها: الگوی ، توسعه ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.