شبکه تلويزيوني يورونيوز گزارش داد خشونتهاي شديد پليس اوکراين عليه تظاهرکنندگان با ضرب و جرح شماري از خبرنگاران حاضر در کيف از جمله تصوير بردار يورونيوز همراه بود. در همین حال هزاران معترض در اوکراين روز دوشنبه اعتصاب سراسري و محاصره ساختمان هاي دولتي را آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز ، آناتولي استپانوف عکاس مستقل خبري به شدت از ناحيه سر زخمي شد و يکي از انگشتان دستش شکست.

استپانوف گفت: شماري از ماموران ضد شورش با پوتين و باتوم  به جان من افتادند. من فقط مي توانستم با دستهايم از سرم  محافظت کنم. هنگامي که آنها رفتند چند مامور پليس ديگر رسيدند و مرا به ستاد کمک‌هاي اوليه انتقال دادند. در کنار من يک مامور پليس نقش بر زمين بود. او نيز زخمي شده بود.

رومان کوپريانوف تصوير بردار يورونيوز نيز که درحال تصوير گرفتن از حمله ماموران ضد شورش به تظاهرکنندگان در نزديکي رياست جمهوري بود، به شدت مورد ضرب و جرح چند مامور پليس قرار گرفت و راهي بيمارستان شد. 

کوپريانوف گفت : آنان ابتدا گفتند دوربين را قطع کنم اما به فيلمبرداري ادامه دادم. سپس سه مامور پليس به من يورش بردند و با پوتين و باتوم چندين ضربه به من وارد کردند. آنان مي‌دانستند چه مي‌کنند. فردي تلاش کرد جلوي آنها را بگيرد اما آنها او را بسيار شديد تر از من کتک زدند. 

فردي که تلاش کرده بود به نجات من بيايد با صداي بلند فرياد زد من اهل رسانه ام و بايد مرا راحت بگذارند. اين کار بي‌فايده بود. اين درحالي است که  کارت خبرنگاري و مجوز فعاليتم از گردنم آويزان بود اما آنها را آن را ناديده گرفتند.

در همین حال هزاران معترض در اوکراين روز دوشنبه اعتصاب سراسري و محاصره ساختمان هاي دولتي را آغاز کردند. معترضان در مخالفت مقامات دولتي با امضاي پيمان همکاري اقتصادي با اتحاديه اروپا امروز در ميدان مرکزي کي يف چادر زدند.

بيش از پنج هزار نفر از معترضان به سمت نهادهاي دولتي و مقر رياست جمهوري حرکت کردند و استعفاي فوري مقامات و برگزاري انتخابات زودهنگام را خواستار شدند. رانندگان خودروهاي سواري در حمايت از معترضان بوق زدند و صداي ناقوس کليساها نيز در سراسر کي يف طنين انداز شد.

نيروهاي امنيتي به سمت تظاهرکنندگاني که به پليس سنگ و بمب آتش زا پرتاب مي کردند ، بمب هاي دود زا شليک کردند. سخنگوي پليس کي يف گفت حدود 100 افسر امنيتي در درگيري هاي روز يکشنبه زخمي شدند. شهرداري کي يف نيز اعلام کرد حدود 50 معترض زخمي به بيمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار