میترا نوری گفت: تیم‌های ملی ما در بخش بانوان درصورتی که کسب نتیجه خواهند کرد که نگاهی متفاوت معطوف بانوان شود باید ازبانوان ورزشکار حمایتی متفاوت شود.

میترا نوری نائب رئیس هندبال بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه به ورزش بانوان نگاه حرفه‌ای نشده است.
حامیان مالی در بخش بانوان سرمایه گذاری نمی‌کنند، عدم حمایت حامیان مالی در رقابت‌های لیگ برتر بانوان باعث شد که در لیگ امسال دو تیم انصراف بدهند و لیگ برتر با شش تیم پیگیری شود.

در صورتی تیم‌های ملی ما می‌توانند دررقابت‌های بین المللی نتیجه بگیرند که هیئت‌‌های استانی، فدراسیون‌ها و در رأس آنها وزارت ورزش و جوانان بابرنامه‌ریزی درست و با دورنمایی خوب پشتیبان ورزش بانوان باشند.

وی در ادامه افزود: سوپر لیگ هندبال بانوان امسال زود‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد چون در نظر داریم که بعد از رقابتهای لیگ برتر بانوان تیم ملی بزرگسالان را برای مسابقات اینچوان کره و رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده کنیم.

بازیکنان تیم ملی نیز از رقابت‌های لیگ برتر،‌دسته یک و دسته دو انتخاب خواهند شد. خوشبختانه لیگ امسال تا اینجای کار بسیار پویا بوده است و رقابت تیم‌ها بسیار نزدیک و پایاپای است. امیدوارم در هفته‌های آتی نیز مسابقات با همین هیجان سپری شودوبازی‌های خوبی را مشاهده کنیم.

نوری در ادامه در رابطه به رقابت‌های دسته یک بانوان گفت: این مسابقات در دی امسال و به میزبانی شهر بوشهر و با حضور 14تیم که اعلام آمادگی کرده‌اند برگزار خواهد شد. دو تیم اول و دوم لیگ دسته یک سهمیه‌ی حضور در سوپر لیگ بانوان سال آینده را از آن خود خواهند کرد. البته به دلیل اینکه مسابقات در دی برگزار می‌شود و فصل امتحانات دانشجویان ودانش‌آموزان است تیم‌های لرستان،‌ البرز و گلستان درخواست به تعویق افتادن این مسابقات را کرده‌اند. ما هم با مشهد میزبان مکاتبه کرده‌ایم و اگر استان بوشهر امکان تغییر تاریخ برگزاری رقابت‌ها را داشته باشد فدراسیون نیز مشکلی با این مسئله نخواهد داشت.

نوری در ادامه اذعان کرد: مسابقات لیگ تهران با حضور شش تیم و به میزبانی شهر رباط کریم از شش آذر آغاز شده است و تا 15 همین ماه ادامه خواهد داشت. تیمی که عنوان اول این مسابقات را کسب کند به رقابت های لیگ دسته دو اعزام خواهد شد. این راهم باید اضافه کنم که مسابقات دسته دو بانوان در دو شهر و در دو گروه از تاریخ 27 دی برگزار خواهد شد.

نائب رئیس هندبال بانوان در ادامه در رابطه با میانگین سنی پایین بازیکنان تیم ملی بانوان اعلام کرد: دوره قبلی مسابقات آسیایی میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بزرگسالان پایین بود و از بازیکنان جوان برای تیم ملی بهره بردیم. با اینکه تیم ما مقامی کسب نکرد اما اینکه با بازیکنان جوان در ین رقابت‌ها شرکت می‌کنیم باعث کسب تجربه برای این بازیکنان می شود  بازدهی این جوانان درسال‌های آتی دیده خواهد شد. زیرا تیم ملی ما تا چندین سال کسب مدال نخواهد کرد اما درحال حاضر استفاده از بازیکنان جوان و آینده دار برای هند بال ما بسیار ارزشمند ومفید‌تر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ملی ، رقابت ، امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار