رهبر معترضان تایلند خواستار حضور تمام کارمندان دولتی در اعتصاب سراسری امروز (دوشنبه) شده است. در همین حال روز امروز دفتر اصلي سازمان ملل در بانکوک و ده ها مدرسه در اين شهر تعطيل شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بانکوک، پایتخت تایلند در 9 روز گذشته با تظاهرات ضد دولتی گسترده مواجه شده است.

روز یکشنبه هفته جاری پلیس تایلند با پرتاب گاز اشک‌آور و استفاده از آب پرفشار، معترضانی را که به دنبال حمله به دفتر نخست‌وزیری این کشور بودند، متفرق کرد.

در جریان این تظاهرات و درگیری‌ها با پلیس، چهار تن کشته شدند که از زمان راهپیمایی‌های سال 2010 میلادی که با خشونت پایان یافت، بی‌سابقه است.

معترضان که خواستار استعفای یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر این کشور هستند، روز یکشنبه اعلام کردند که به "روز پیروزی" که نوعی کودتای مردمی محسوب می‌شود، دست یافتند.

علی‌رغم درگیری‌های معترضان با نیروهای امنیتی، معترضان و مخالفان دولت موفق شدند تعداد زیادی از ساختمان‌های دولتی تایلند را تصرف کنند. تظاهرات تا روز شنبه و یکشنبه صلح‌آمیز برگزار شد، اما با افزایش ناآرامی‌ها به خشونت گرایید.

معترضان همزمان با ورود به ایستگاه‌های تلویزیونی برای تضمین پیامی از سوی سوتپ تائونگسوبان، رهبر مخالفان تایلند تلاش کرده و یکی از ساختمان‌های پلیس بانکوک را جایی که قرار بود نخست‌وزیر این کشور مصاحبه‌ای داشته باشد، تصرف کرده و باعث شدند وی فرار کند.

رهبر مخالفان تایلند همچنین اعلام کرد که با شیناواترا دیدار کرده و به او ضرب‌الاجلی دو روزه برای استعفا داده است. وی افزود: من به شیناواترا گفتم که امیدوارم او قدرت را ترک کند و این اقدام باید ظرف دو روز صورت گیرد.

وی همچنین از کارمندان دولتی تایلند خواست تا کار کردن برای رژیم تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند را کنار گذاشته و به تظاهرات بپیوندند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار