حائري با مثبت ارزيابي كردن كاهش نرخ تورم و بازگشت ثبات و آرامش به بازار به نكته منفي اين موضوع اشاره كرد و گفت: هم‌اكنون مردم منتظر كاهش بيشتر نرخ تورم هستند كه اين مسئله موجب ركود بازار و كاهش ميزان فروش كارخانه‌ها شده است.

علي‌رضا حائري دبير انجمن صنايع نساجي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه تيم صنعتي دولت تيم منسجمي است، اظهار داشت: خوشبختانه "وحدت فرماندهي" در تيم اقتصادي دولت احساس مي‌شود.

وي با مثبت ارزيابي كردن كاهش نرخ تورم و بازگشت ثبات و آرامش به بازار به نكته منفي اين موضوع اشاره كرد و گفت: هم‌اكنون مردم منتظر كاهش بيشتر نرخ تورم هستند كه اين مسئله موجب ركود بازار و كاهش ميزان فروش كارخانه‌ها شده است.

حائري تصريح كرد: در واقع عدم اقبال مردم براي خريد، فروش محصولات داخلي و در نهايت توليد را تحت تاثير قرار داده كه اين موضوع نيازمند اتخاذ تدبيري جهت "افزايش تقاضا" و رونق بازار است.

عضو هيئت مديره انجمن صنايع نساجي در ادامه به امر كيفيت در محصولات داخلي اشاره كرد و افزود: كيفيت امري نسبي است و ميزان و نحوه آن بشتگي به بازار هدف توليد كننده بازمي‌گردد، در واقع كيفيت يعني "خواست مشتري".

وي اظهار داشت: به عنوان مثال صادرات چين به تمام دنيا سالانه 1200 ميليارد دلار است پس قطعا كيفيت كالايي را كه به ايران مي‌فرستد با كيفيت كالايي كه به اروپا صادر مي‌كند متفاوت است.

حائري تصريح كرد: بنابراين توليدكننده با توجه به خواست مشتري و نياز بازار هدف اقدام به توليد كالايي مي‌كند.

وي به نحوه توليدات صنعت نساجي اشاره كرد و افزود: صنعت نساجي كشور قادر به توليد كالايي متناسب با هر سليقه‌اي است و در واقع ما در توليد تمام طيف‌هاي كيفي را در صنايع در نظر مي‌گيريم.

دبير انجمن صنايع نساجي با بيان اينكه كارخانه‌هاي نساجي ما بر مبناي سفارش مشتري كار مي‌كنند، اظهار داشت: ما بازارهاي هدف متفاوتي را بر اساس خواست مشتري براي خود تعريف كرده‌ايم و كيفيت كالا را در حد عالي و يا متوسط توليد مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: هم‌اكنون ما 80 ميليون متر توليد فرش ماشيني براي سلايق مختلف داريم كه از اين ميزان بين20 تا 30 ميليون متر صادر مي‌كنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نساجی ، بازار ، رکود ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار