پژوهشگران به افرادی که دچار مشکلات مربوط به "خواب" هستند آرام کردن ذهن و فراهم کردن شرایط یک خواب راحت را توصیه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، به افرادی که می‌خواهندخواب راحتی برای حفظ سلامت بدن خود داشته باشند توصیه‌هایی در ارتباط با ساعت دقیق خوابیدن دارند.

گفتنی است: نظم و انضباط برای خوابیدن در وقت یک زمان منظم و بیدار شدن در ساعتی دقیق می ‌تواند کیفیت خواب شبانه را بالا ببرد و اثرات مفیدی بر سلامت افراد داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: افرادی که خواب شبانه راحتی دارند و معمولاً روزها سرحال به محل کار و تحصیل خود می‌روند، در ساعات انتهایی شب از کاربرد وسایلی مانند تبلت‌ها، گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌های شخصی خودداری می‌کنند، زیرا نور مصنوعی این وسایل به همراه تمرکزی که برای کار با آنها نیاز است می ‌تواند باعث بی‌خوابی و یا بدخوابی اشخاص شود.

پزشکان همچنین توصیه می‌کنند: افراد برای داشتن خوابی راحت از فکرکردن به مسائل عادی، تحصیلی و یا گرفتاری‌های شخصی در هنگام خواب خودداری کنند زیرا این افکار می ‌تواند باعث بی‌خوابی و کابوس‌های شبانه برای افراد شود.

پزشکان همچنین توصیه می‌کنند: برای داشتن خوابی راحت از انجام ورزش شدید و یا پیاده روی طولانی مدت کمتر از سه ساعت به زمان خواب افراد خودداری کنند زیرا باعث بالا رفتن فشار خون وبی‌خوابی در افراد می‌شود.

همچنین پزشکان توصیه می‌کنند: تا افراد برای شام غذای سبک میل کنند زیرا باعث درگیر شدن کمتر معده با غذا و ایجاد آرامش در دستگاه گوارش و فراهم آمدن خواب راحت برای افراد می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: خواب ، خون ، افکار ، ورزش ، گوشی ، تلفن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار