گيدو وستروله وزير امور خارجه آلمان روز يکشنبه از اوکراين خواست از تظاهرکنندگاني که اعتراض هايي مسالمت آميز برگزار مي کنند محافظت کند و به حق مردم در برگزاري تجمعات احترام بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌ وي در حالي اين اظهارات را مطرح کرد که اوکرايني هاي طرفدار اتحاديه اروپا متعهد شده اند ممنوع برگزاري تظاهرات را ناديده خواهند گرفت و به اعتراض هاي خود ادامه خواهند داد.وستروله در بيانيه اي اعلام کرد :« من قويا از دولت اوکراين مي خواهيم آزادي برگزاري تجمعات را تضمين و از اعتراض هاي مسالمت آميز در برابر هرگونه ارعاب و خشونت محافظت کند.»

پليس اوکراين صبح روز شنبه تظاهرکنندگان در کي يف را که خواستار برکناري ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور اين کشور هستند پراکنده کرد. تظاهرکنندگان اوکرايني پس از خودداري يانوکوويچ از امضا يک موافقتنامه مهم سياسي و تجارت آزاد با اتحاديه اروپا ، کناره گيري وي را خواستار شدند.مخالفان اوکراين مي گويند بدون توجه به ممنوعيت برپايي تظاهرات در مرکز کي يف ، روز يکشنبه در حمايت از برگزاري انتخابات زودهنگام تظاهرات برپا مي کنند.

وستروله تصريح کرد مردم در کي يف و ديگر شهرهاي اوکراين به خيابان ها آمده اند و خواستار يک « اوکراين اروپايي » هستند و اين حق آنهاست. وي گفت :« ما با ديدگاه آنها درخصوص نزديکتر شدن هرچه سريعتر به اتحاديه اروپا موافقيم.»يانوکوويچ توسل به زور عليه تظاهرکنندگان مخالف را که تاکنون دوازده زخمي داشته ، محکوم کرده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار