رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر گفت : تالاب بین المللی میانکاله بهشهر آماده میزبانی از حدود یک میلیون پرنده آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی است .

زمان رضا احمدی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان ساری افزود سال گذشته و در فصل مهاجرت پرندگان ، حدود هشتصد هزار پرنده به این منطقه که محیط امنی برای پرندگان است ، مهاجرت کردند .

وی بیان کرد : بر اساس سرشماری های انجام شده ، تعداد پرندگان مهاجر در این منطقه بین 500 هزار تا یک میلبیون و 200 هزار پرنده متغییر است که این تغییر در تعداد پرندگان ، وابسته به آب و هوای میانکاله و یا منطقه زندگی فعلی آنان است . رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر افزود : اگر در یک فصل از مهاجرت ، منطقه ای که پرندگان در آن به سر می برند مطلوب باشد ، آن پرندگان دلیلی برای مهاجرت نمی بینند و زمستان را همانجا می گذرانند .

احمدی ادامه داد : در میان پرندگان مهاجر میانکاله ، خوتکای معمولی، اردک سرسبز، اردک نوک پهن، تنجه، اردک سرحنایی، گیلار، باکلان، چنگر، فلامینگو و پلیکان مشاهده شده است .

وی گفت : دی ماه هر سال ، زمان سرشماری پرندگان مهاجرت کرده به میانکاله است که این کار با بهره گیری از متخصصین سازمان و بهره گیری از امکانات مورد نیاز انجام می شود .

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بهشهر با اشاره به این که برخی از این پرندگان در ردیف حیوانانت حفاظت شده قرار دارند از شکارچیان خواست از شکار و صید این پرندگان خودداری کنند/س

انتهای پیام /

برچسب ها: میانکاله ، پرنده ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.