معاون طرح و توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت : برای تکمیل طرحهای در دست اجرای این مدیریت در کشور نیاز به 120تا 150 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مجید سیاری در نشست کشاورزان و باغداران مناطق خشت و کنارتخته استان فارس ضمن بررسی مشکلات آنها ، وعده داد ، در صورت پیش بینی و تامین اعتبار لازم این شرکت اقدام به ساخت سد به منظور رفع کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه خواهد کرد.

سیاری در این سفر همچنین از محل ساخت سد چروم که قرار است بر روی روخانه شاپور ساخته شود بازدید

کرد و هدف از این بازدید را بررسی چگونگی ساخت سد چروم به منظور تامین بخشی از کمبود آب کشاورزان بخش خشت وکنار تخته ، عنوان کرد.

وی گفت : کار این سد اینک در مرحله مطالعات محلی و مکان یابی است و در واقع مطالعه اولیه است که در صورتی که با اعلام نتیجه مطالعه به قطعیت ساخت سد در منطقه برسیم برای انجام مطالعات اصلی به پیمانکار واگذار خواهد شد.

سیاری با اشاره به اینکه هنوز هیچ اعتباری برای ساخت این سد پیش بینی نشده ، ادامه داد: در صورتی که به مشکل اعتباری برخورد نکنیم ظرف سه تا چهار سال مطالعات اولیه به پایان خواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش آب استان فارس قدمهای خوبی برای تامین آب برداشته شده است افزود: اگر مشکل مالی حل شود دو سد هایقر و چشمه عاشق تا یایان امسال آبگیری خواهد شد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: تکمیل ، آب ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.